Byggahus.se
Hej!
Jag har lyckats spräcka infästningen på Pcl luftpåfyllaren där nipplen skruvas fast (gjord av plats )

Har ni någon koll på vart jag kan få tag i just den delen?

A41AE595-484D-472D-9763-80E78D42F490.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
0B60AB60-EF74-4A01-B7E1-1640C9948AC7.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Åtgärdat!

Återkopplar till mig själv, om det skulle vara någon som får liknande behov i framtiden.
Blev att jag tog en direkt kontakt med PCL i England och frågade om det fanns möjlighet att köpa direkt ifrån dom. Det var inga problem, men rakten skulle landa på 350kr.. så det alternativet gick bort direkt.

Det som var värdefullt i svaret var att jag fick vad just den reservdelen hade för artikelnummer, en snabb sökning på det artikelnummret hittade en butik i sverige som hade den i lager och som sålde till privatpersoner.

Så 150kr fattigare så har jag nu en fullt fungerande Airfoce igen :D

Reservdelens artikelnummer är:
Anslutningssats AFG8, SPK93

/ivar

• Gilla
ullberg
  • Laddar…
ullberg
Tack för återkoppling - om jag själv lyckas med samma manöver på min...

ullberg ullberg skrev:
Tack för återkoppling - om jag själv lyckas med samma manöver på min...
Förmodligen ska du inte behöva om du inte gjort samma misstag som mig och använt Biltema/Jula nipplar och snabbkopplingar

För att göra en historia kort, snabbkopplingarna började ge upp. Inverterade då i att byta hela skiten till riktiga Cejn. Och på riktiga grejer sitter det ju redan gängtejp/pasta, tänkte inte på det och drog på lite tejp. Och då blir det ju dubbla tätningar vilket sedan gjorde att infästningen sprack..

lessons learned..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.