Byggahus.se
S Slugge skrev:
Beror ju på vad tanken är med det hela, vilket inte framkommer trots efterfrågan. Men räcker det med en månad för att införa ändringarna kan det ju vara ett alternativ.
Sant.

Tycker det låter lite motsägelsefullt. Med den info vi fått borde det räcka att ändra ritningarna, men det är som sagt lite oklart.

Heij83
Tack för tipsen.
AutoCAD kunde jag öppna filen men jag hade nog lite övertro på vad jag skulle klara.
OJ vilket program, jag har typ lyckats flytta en möbel men att ändra väggarna mmmm då behöver jag nog en tung lektion

• Gilla
Slugge
  • Laddar…
Heij83
Någon som är sugen på hjälpa mig att flytta några väggar rita in ett fönster och en vinkällare

Visar mina tankar här nedan

Bild två är den som ska justeras

• 7B54B95A-76C6-4663-87A8-A738D7B0B37E.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • F3ADCCA1-252E-4D81-B975-9E2D1C2E046B.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Draftsight är en gratis Autocad-kopia som borde gå använda

Heij83
D dadgom skrev:
Draftsight är en gratis Autocad-kopia som borde gå använda
Jag lyckades öppna autoCAD men programmen är för avancerade för min datorkunskap

FormZ Free (gratisversion) kan öppna DWG-filer, men inte spara i det formatet utan bara i sitt eget (plus några som används för 3-D illustrationer). DWG är inget öppet format, det är bara AutoCad som vet exakt hur det fungerar. Alla andra program gissar, vilket kan ge upphov till kompatibilitetsproblem. Jag tror att inlärningskurvan i TS fall oavsett val av program är rätt hög. Enklast är att rita om för hand.

• Gilla
Heij83
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.