Kört ut ett stocklass. En stor del av stockarna är 6,30 långa och 17-21 cm i toppdiameter. För ett litet byggprojekt som jag planerar.
Jag kunde inte låta vindfällena efter januaristormen ligga kvar i skogen och ruttna.
Det fantastiska är att ryggen håller för riktigt skogsarbete för första gången på 6 år. Det går visserligen långsamt och jag måste tänka efter hur jag arbetar men det går!
För 5 år sedan var jag så gott som sängpatient....... nu får jag se resultatet av den långa rehabiliteringen.
Huggt ner ett träd med yxa. Resten av en björk som knäcktes i en storm förra hösten. Orkade inte släpa fram motorsågen och börja försöka få liv i den efter vintern så jag tog billnäsyxan, tog 5 minuter.
Delat upp en gammal diskbänk. Brunnarna var av gjutjärnstyp och helt igenrostade. Sidobitarna hamnar i verkstan och själva hon ska byggas in i uteköket.
Jag har gjort ett hål! Ser inte mycket ut men drake vad med bröte det låg där innan! Vänster del av bilden ger en hint om hur det såg ut innan...
Ingen som behöver ett svetsbord förresten? Hälften plåt hälften sten.
Bygger garderober till dotterns rum. Kortat ner en garderob så den bara är 1500mm hög för att kunna ha en vägghängd tv ovanför.
Festool Gecko var väldigt praktisk att tillhands. Länge sedan jag använde den sist.
Bygger garderober till dotterns rum. Kortat ner en garderob så den bara är 1500mm hög för att kunna ha en vägghängd tv ovanför.
Festool Gecko var väldigt praktisk att tillhands. Länge sedan jag använde den sist.
[bild] [bild]
Nämen, till skenan?!
Jag har tyckt att geckon ser lite konstig ut i gröna laget, men nu ser jag att den inte alls är det.