3 712 läst · 7 svar
4k läst
7 svar
Sockellådor
Hej!
Någon som har erfarenhet av sockellådor? Bra eller dåligt?
Någon som har erfarenhet av sockellådor? Bra eller dåligt?
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Jag tycker det var dåligt, tanten brukade förvara grejor man istort sett aldrig använder, då tycker jag att det är bättre att slänga det,M Matilda Rosenlund skrev:
Bytade lucker och det mesta igår, men behöll stommarna (Ikea) men valde att ta bort sockellådorna.
Jag satte egentillverkade sockellådor i vårt kök, gav förvaring motsvarande något mer än en 60 cm bred hurts.
Huruvida det är bra eller dåligt kan väl bara avgöras av den enskilde men framför allt handlar det om vad man har i lådorna. Vi har prylar vi använder och är mycket nöjda!
//Ronnie
Huruvida det är bra eller dåligt kan väl bara avgöras av den enskilde men framför allt handlar det om vad man har i lådorna. Vi har prylar vi använder och är mycket nöjda!
//Ronnie
Jag hade en enda sockellåda i min förra nyproducerade lägenhet. Tog ett år innan jag råkade sparka på den så den öppnades. Brukade förvara saker jag inte ville bli av med vid inbrott där. Omöjlig att hitta om man inte visste om den.
Vi har haft sockellådor i en tidigare lägenhet. Skulle väldigt gärna ha det igen. Perfekt för saker som används sällan, men som man ändå vill ha kvar för att de faktiskt används ... eller som nikasp säger: gömma värdesaker.
Renoverare
· Skåne
· 7 711 inlägg
Det är jävulens påfund 
Speciellt när de som tittar kök bara ritar in dem här och var utan att ha koll på läget.
De flesta sockellådor är inte justerbara speciellt mycket i höjdled om ens någonting vilket ställer till problem vid montering framförallt om man har ett ganska stort kök med långt mellan "de yttre" sockellådorna eftersom golvet kan skilja ganska mycket och sällan är i våg.
Detta gör ju att nivån upp till bänkskåpens underkant kan skilja ganska mycket då man måste montera bänkskåpen efter golvets högsta punkt för att få plats med sockellåda där och på ett annat ställe får man palla upp sockellådan kanske upp mot en centimeter i många fall därför att golvet som sagt inte är plant.
Sen tycker jag som Kenneth i inlägg #2... släng saker ni inte behöver istället för att trycka ner det i en sockellåda där det blir liggandes.
De är bara opraktiska och rymmer inte speciellt mycket heller.
Helheten under bänkskåpen blir inte heller snygg med alla "skarvar" mellan lådfronter och sockel.
Speciellt när de som tittar kök bara ritar in dem här och var utan att ha koll på läget.
De flesta sockellådor är inte justerbara speciellt mycket i höjdled om ens någonting vilket ställer till problem vid montering framförallt om man har ett ganska stort kök med långt mellan "de yttre" sockellådorna eftersom golvet kan skilja ganska mycket och sällan är i våg.
Detta gör ju att nivån upp till bänkskåpens underkant kan skilja ganska mycket då man måste montera bänkskåpen efter golvets högsta punkt för att få plats med sockellåda där och på ett annat ställe får man palla upp sockellådan kanske upp mot en centimeter i många fall därför att golvet som sagt inte är plant.
Sen tycker jag som Kenneth i inlägg #2... släng saker ni inte behöver istället för att trycka ner det i en sockellåda där det blir liggandes.
De är bara opraktiska och rymmer inte speciellt mycket heller.
Helheten under bänkskåpen blir inte heller snygg med alla "skarvar" mellan lådfronter och sockel.