130 499 läst · 664 svar
130k läst
664 svar
Fuskbyggarna: Adnan ”Adde” Hodhod fuskbygger Rörvikshus
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 2 870 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 2 870 inlägg
Jag skulle också ha gått.
Du skrek och veva med armarna och sa han skulle försvinna därifrån.
Ska han fortsätta att gå på dig då?
Var det bråk du va ute efter?
Ingen idé att försöka prata med en som inte vill prata.
Du vill tydligen bara gå vidare och inte veta av ansvar.
Det är fuskbyggare i mina ögon
Du skrek och veva med armarna och sa han skulle försvinna därifrån.
Ska han fortsätta att gå på dig då?
Var det bråk du va ute efter?
Ingen idé att försöka prata med en som inte vill prata.
Du vill tydligen bara gå vidare och inte veta av ansvar.
Det är fuskbyggare i mina ögon
Moderator
· Stockholm
· 50 952 inlägg
Därför att du hade bett honom att gå därifrån, han var på privat mark, och därmed var han tvungen att lyda dig när du "slängde ut honom". Men det förstärker intrycket av fuskbyggare när man vägrar diskutera. Och det var intressant att intervjun blev lite extra känslig när han nämnde målvaktskonstruktionen runt försäljningen av firman, vad fanns det att dölja där? Då kände fuskbyggaren att det var dags att få slut på diskussionen.A Adnanhodhod skrev:Programmet är duktig på stt klippa och vinkla på saker och ting och idag lite senare kommer jag med min beretällse som visar hur bluff fusskbyggarnas program är. Jag önskar att alla fuskbyggare försvinner men jag tror inte att detta är Anders mål . Om han va rättvis , Inte ljuger i programmet och inte tjäna stora pengar på det då skulle jag har litat på honom.bara undrar varför sprang han därifrån när jag ringde Polisen?!!
Byggveteran
· Åland
· 2 017 inlägg
KA är ju numera inte bara kvalitetsansvarig utan kontrollansvarig vilket medfö betydligt större ansvar än att kontrolleraatt egenkontroller utförts och att erf intyg ocg besiktningar utförts!A Autodidak1 skrev:
Moderator
· Stockholm
· 50 952 inlägg
Men provtryckning och tätskikt har inget med varandra att göra. Och åter hur kan det ha funnits tätskikt när fördelaren låg ingjuten? Hur stämmer ingjutningen med monteringsreglerna från tillverkaren av fördelaren?
Det är något kladd i botten, men det kan ju under inga omständigheter anses vara hantverksmässigt utfört. Provtryckning har ju inget med det att göra. Det är inte så att man skall anordna ordentligt tätskikt i fördelarskåp eller se till att rören är täta...A Adnanhodhod skrev:
Det va inte alls så jag har sålt bolaget genom en mäklarfirman som sa till mig att en byggare skulle köpa bolaget och jag som byggar vet inte hur man gör en sån process , jag känner inte dem och har skrivet ett avtal att dem ska ta han om tredje man kund och leverantör och lämnade all kontakt information till dem men dem verka inte hålla vad dem har lovat . Men jag hade inget hemligt telefon eller mail eller gåt under jorden som den ljuger om . Googla mitt namn då kommer all information om mig dem behöver bara ringa och bestämma en tid men dem gjorde inte det.H hempularen skrev:Därför att du hade bett honom att gå därifrån, han var på privat mark, och därmed var han tvungen att lyda dig när du "slängde ut honom". Men det förstärker intrycket av fuskbyggare när man vägrar diskutera. Och det var intressant att intervjun blev lite extra känslig när han nämnde målvaktskonstruktionen runt försäljningen av firman, vad fanns det att dölja där? Då kände fuskbyggaren att det var dags att få slut på diskussionen.
@Adnanhodhod: Det hade hedrat dig om du hade erkänt dina brister. Hade du åtgärdat dom hade du aldrig kommit med i programmet.
Att man ens kommenterar detta är ju skadat men jag känner att jag måste:
Såg inte programmet utan har endast läst artikeln men kan konstatera följande:
Oavsett vem som har rätt eller fel gällande fel hanterar du detta så jävla konstigt att jag bara ber till gud att det är ett troll men med tanke på att kontot är registrerat förra året finns risk att det faktiskt är du. Därför vill jag säga följande:
Ska du bygga ett hus krävs det absolut att du gör ett bra jobb, gör du ett "dåligt" jobb eller LIKVÄRDIGT lika viktigt, ett jobb där kunden inte är nöjd ska din hantering av problemet vara exakt likadan. Du har alltså bara ett problem då: Du ska lösa kundens orsak till oro.
Det är så otroligt enkelt att göra olika typer av lösningar så kunden blir nöjd så att få en kund att vända sig till det här programmet bör innebära att din lösningsförmåga bör vara så otroligt dålig.
Så av av alla dåliga hantverkare som finns lyckas just du hamna i det här programmet bör ju snarare handla om din förmåga att hantera problem. Du kan ju inte sitta och argumentera sakproblem där du som människa inte vet hur man hanterar en kundrelation. Du bör börja med att rannsaka dina egna problem innan du ger dig på programmet.
Såg inte programmet utan har endast läst artikeln men kan konstatera följande:
Oavsett vem som har rätt eller fel gällande fel hanterar du detta så jävla konstigt att jag bara ber till gud att det är ett troll men med tanke på att kontot är registrerat förra året finns risk att det faktiskt är du. Därför vill jag säga följande:
Ska du bygga ett hus krävs det absolut att du gör ett bra jobb, gör du ett "dåligt" jobb eller LIKVÄRDIGT lika viktigt, ett jobb där kunden inte är nöjd ska din hantering av problemet vara exakt likadan. Du har alltså bara ett problem då: Du ska lösa kundens orsak till oro.
Det är så otroligt enkelt att göra olika typer av lösningar så kunden blir nöjd så att få en kund att vända sig till det här programmet bör innebära att din lösningsförmåga bör vara så otroligt dålig.
Så av av alla dåliga hantverkare som finns lyckas just du hamna i det här programmet bör ju snarare handla om din förmåga att hantera problem. Du kan ju inte sitta och argumentera sakproblem där du som människa inte vet hur man hanterar en kundrelation. Du bör börja med att rannsaka dina egna problem innan du ger dig på programmet.
Ja man kan ju bara gråta eller.... skratta när de finns sådana "byggare" som envist hävdar att det är rätt gjort när hela sveriges befolkning ser hur illa det är gjort. Tom min 8 åringen reagerade på hur det såg ut. : pappa, är det där rätt...
Varför sålde du bolaget? Du verkar ju vara kvar i byggsvängen?A Adnanhodhod skrev:Det va inte alls så jag har sålt bolaget genom en mäklarfirman som sa till mig att en byggare skulle köpa bolaget och jag som byggar vet inte hur man gör en sån process , jag känner inte dem och har skrivet ett avtal att dem ska ta han om tredje man kund och leverantör och lämnade all kontakt information till dem men dem verka inte hålla vad dem har lovat . Men jag hade inget hemligt telefon eller mail eller gåt under jorden som den ljuger om . Googla mitt namn då kommer all information om mig dem behöver bara ringa och bestämma en tid men dem gjorde inte det.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 2 870 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 2 870 inlägg
Skulle va kul att veta.
Du säger du har 30 års erfarenhet.
Men det du kunde för 30 år sedan, reglerna har ju ändrats lite genom åren.
Bara för man hade jordstampat golv för 100 år sedan så funkar inte det idag som tätskikt.
Sen en seriös byggare han säljer inte firman om den går bra och startar ny om det inte är fuffens.
Många firmor har du drivit som du bytt ägare på när det börjar bli varmt om öronen dessa 30 åren?
Du säger du har 30 års erfarenhet.
Men det du kunde för 30 år sedan, reglerna har ju ändrats lite genom åren.
Bara för man hade jordstampat golv för 100 år sedan så funkar inte det idag som tätskikt.
Sen en seriös byggare han säljer inte firman om den går bra och startar ny om det inte är fuffens.
Många firmor har du drivit som du bytt ägare på när det börjar bli varmt om öronen dessa 30 åren?
Det har kanske ett gammalt sätt som vi gjort och blev godkänt i alla besiktningar men det lika bra att börja med skåp istället .joakim_j skrev: