Ja. Fast med tanke på att den legat under jord 10-15 år så är det nog inte en sådan Under de två år jag bott här har jag aldrig noterat att kommunen varit här för att göra något. Både jag och maken jobbar hemma så det känns ju som att oddsen för att missa detta är rätt minimalHemmakatten skrev:
Finns där varken lock eller fylle så är det ju inte bra. En sån armering kommer rosta eftersom den får syre och väta. Det är enkelt att göra ett lock och kostar inte många kronor.Ö Österlenskan skrev:
Jag tycker nog att man ska ha rejäla lock av betong som håller och ligger dom nära marknivå ska dom hålla att köra på och som man inte kan ramla igenom.
Ja, det är klart att den kommer rosta. Men lösningen ska ju inte vara för evighet.T tobiast skrev:Finns där varken lock eller fylle så är det ju inte bra. En sån armering kommer rosta eftersom den får syre och väta. Det är enkelt att göra ett lock och kostar inte många kronor.
Jag tycker nog att man ska ha rejäla lock av betong som håller och ligger dom nära marknivå ska dom hålla att köra på och som man inte kan ramla igenom.
Liknande trådar
-
Brunnslock sitter fast, hur löser jag det?
Vatten & Avlopp -
Vilket brunnslock/betäckning ska jag ha?
Vatten & Avlopp -
Brunnslock som lutar, tips på justering?
Grund & Markarbeten -
Täta brunnslock?
Vatten & Avlopp -
Förslag på lämplig lösning för att kunna hantera brunnslock från helvetet?
Vatten & Avlopp