Gick en diskmaskin över och såg på nätet att en kille har byggt om en diskmaskin till motortvätt..
Länk http://www.classicmotor.se/artiklar/artiklar/20100324/bygg-en-motortvatt-av-diskmaskinen/
Jag provade detta men min diskmaskin varnar för vattnet nu hela tiden så den stänger av sig.
Är detta omöjligt på nyare maskin?
Länk http://www.classicmotor.se/artiklar/artiklar/20100324/bygg-en-motortvatt-av-diskmaskinen/
Jag provade detta men min diskmaskin varnar för vattnet nu hela tiden så den stänger av sig.
Är detta omöjligt på nyare maskin?
det kan nog bli omöjligt
Allvetare
· Västra götaland
· 8 381 inlägg
Intressant fråga, jag har också en diskmaskin som kommer att bli över efter kommande köksrenovering ...
Om man kopplar bort all elektronik, vad behöver man köra "manuellt"? Sköljpumpen och värmen? Finns det något mer man behöver tänka på?
Om man kopplar bort all elektronik, vad behöver man köra "manuellt"? Sköljpumpen och värmen? Finns det något mer man behöver tänka på?
Medlem
· Blekinge
· 9 597 inlägg
Vad gör ni med spillvatten med alla oljerester?
Allvetare
· Västra götaland
· 8 381 inlägg
Ni får ursäkta mina evika frågor.
Men nya maskiner är väl helt enkelt känsligare..
Om man tar bort all el.
Kopplar in ett ström vrede till värme elementet.
Sen ett vrede till pumpen i maskin så vattnet sprutar runt i maskinen.
Då kommer väl hela dunken över maskinen bara rinna och rinna. Hur ska man få returen att slå på när det behövs.?
Eller ska man helt enkelt ha precis rätt mängd i dunken så man tömmer dunken sen slår på vattnet och värmen. Sen när man är klar så slår man av dessa två vreden och slår på returen.
Tills dunken e full igen. Och kör en enkel kran på dunken.
Men nya maskiner är väl helt enkelt känsligare..
Om man tar bort all el.
Kopplar in ett ström vrede till värme elementet.
Sen ett vrede till pumpen i maskin så vattnet sprutar runt i maskinen.
Då kommer väl hela dunken över maskinen bara rinna och rinna. Hur ska man få returen att slå på när det behövs.?
Eller ska man helt enkelt ha precis rätt mängd i dunken så man tömmer dunken sen slår på vattnet och värmen. Sen när man är klar så slår man av dessa två vreden och slår på returen.
Tills dunken e full igen. Och kör en enkel kran på dunken.