12 142 läst · 108 svar
12k läst
108 svar
Hur mycket behöver ni "vinna" .. ?
Koenigsegg började väl med ett lån från sin far, sedan fick han väl ihop ca 60milj av div investerare och nu säljer han bilar för 28milj styck.
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Han pratar om statlig inkomstskatt. Värnskatt börjar vid 57J jocke31 skrev:Vid en lön på 40 000 kr så blir skatten 10 137 kr med 31:ans tabell. Dvs 29 863 kr netto.
Soc blir 14 076 kr. Summan för skatten blir alltså 24 213 kr, en bra bit under 50%.
Jag räknade lite fel förut, men om jag har 55 000 kr i månadslön så får jag ut 37 103 kr efter skatt med 31:ans tabell.
Sociala avgifterna är 19 355 kr och skatten 17 897 kr, dvs totalt 37 252 kr.
Det är precis över 50%
Så det borde väl vara strax under 55 000 kr som gränsen går, eller hur?
Vad skall vi tro..... kanske det skulle gå att köpa rättigheterna till EMW billigt av tyska staten.... eller vad tror ni om man skulle övertyga Putin att sälja rättigheterna till Moskwitj?useless skrev:
Krasst räknat så är bilbranschen sannolikt en av de värsta att ta sig in i.
Samtidigt som många amerikaner tvingas arbeta för så låga löner att en sjukförsäkring för 600 dollar i månaden är en ouppnåelig dröm även om de arbetar 50-60 timmer i veckan.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
On du nöjer dig med svensk Sjukvårdsnivå finns det mycket billigare försäkringar. Men nu betalar ju jag både privat sjukförsäkring och skatt till landstinget för att få en fullgod sjukvård så det är bra mycket dyrare än 600 USD.H heimlaga skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
60kr på triss, varav 30kr vinst sen kastar jag in arbetshandskarna.
Lever på drömmen, plötsligt händer det.
Lever på drömmen, plötsligt händer det.
Givet en lotterivinst som gjorde mig oberoende av lönearbete med råge skulle jag inte sluta arbeta, jag skulle bara sluta arbeta för lön. Istället skulle jag arbeta för mål jag anser vara bra och bidra till en bättre värld. Sådant som mångt och mycket idag inte ger någon inkomst i ordinär mening.M Mercruiser skrev:
Det är i varje fall vad jag hade velat göra. Det är mycket möjlig att jag ändå bara hade somnat in i en stor kokainhög, vem vet. Pengar berusar.
Jag skulle nog sluta på mitt arbete, jag har att göra hemma i verkstan så det räcker för heltidsjobb ändå.
Jag skulle förmodligen sadla om helt sen, köpa skog för pengarna och göra till en sorts naturskydd. Skulle sikta in mig på att omvandla skogen till gammalskog med blandade miljöer för rikt djurliv och endast avverka enstaka mogna träd och vindfällen för snickarvirke och ved.
Jag skulle förmodligen sadla om helt sen, köpa skog för pengarna och göra till en sorts naturskydd. Skulle sikta in mig på att omvandla skogen till gammalskog med blandade miljöer för rikt djurliv och endast avverka enstaka mogna träd och vindfällen för snickarvirke och ved.
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Lite oroväckande med alla som skulle sluta jobba. Indikerar att folk inte trivs på jobbet