Byggahus.se
Ska laga en entretrappa och en balkong som spruckit i kanterna, Är tänkt att jag ska göra detta nu i vår innan det blir värre

Men vad rekomenderar ni för bruk ? Hittade på Finja bemix High tech efter lite sökande eller rekomenderar ni något annat? Ska vara köld och saltbeständigt.

Tack på förhand

• IMG_20190217_105238.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Betongen bränner knappt under 5°C så du bör vänta tills det blir varmare för att det ska hålla

P Prodigys skrev:
Betongen bränner knappt under 5°C så du bör vänta tills det blir varmare för att det ska hålla
Klart jag väntar till det är rätt temperatur ute men var ju inte det som var frågan utan vilket bruk som funkar bäst

Svårt att se på bilden om det är mindre skador eller om i princip hela steget behöver gjutas om.
Men bruket du pratar om ska du inte ha oavsett. Ska det bara lappas så får du använda något beständigt lagningsbruk, men det ser nästan ut som om du skulle behöva ta väck hela steget och gjuta om det. Då duger vanlig grovbetong gott och väl.

Ja, det där steget har inte mycket cement kvar i sig och behöver en rejäl omgång.
Sätt form och gjut med grovbetong.

Vanlig finbetong skulle jag kört.
Du behöver först bila bort löst mtrl, därefter högtryckstvätta för att få fast betong att fästa vid.
Om trappsteget fortfarande är lagningsbart efter det så behöver ju tillverka en form, tex av formplyfa

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.