Byggahus.se
Vi planerar att bygga pool och nytt utedäck till sommaren och vill gärna ha lite input och kommentarer från er som har erfarenhet om vi tänker vettigt eller inte. Vi vill ju inte sitta i höst och inse att "så här borde vi gjort"...
Jag har försökt göra en bild i Sketchup av våra planer så här långt, tanken är i förlängningen att det ska bli ett uterum från och med balkongen och åt vänster i bild. Anledningen till urhacket i däcket i vänsterkanten är att det idag är en nerfart till ett garage i källaren och vi behöver ha kvar access dit, typ en liten nerfart kvar till en enkeldörr istället för dagens dubbeldörr.
Huset är 11 m på bredden och däcket blir rätt stort... Anledningen till nivåskillnaden är att tomten sluttar neråt och jag vill hålla höjden under 1.5m från backen, dels för att det inte ska bli en så dominerande vägg nerifrån trädgården och för att klara mig utan bygglov. Baksidan är ungefär mot sydöst, så eftermiddagssol och kvällssol blir på den vänstra halvan av bilden, därför tänkte vi att sittytan vid poolen får vara i den ändan. hus1.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hus2.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.