Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 015 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 015 inlägg
Der ut som att någon försökt förtydliga ritningen i efterhand. Den är ju inte ritad 450 utan snarare 350-370, men du har rätt i att det inte framgår tydligt på ritning.
Men jag gissar att du har byglarna redan? Då är det ju bara att anpassa placeringen av cellplastskivorna efter dem.
Förövrigt väldigt konstigt ritat överlag. Mycket täck i ÖK, att b-järn till vägg inte ligger under längsgående järn i balken, att cellplasten tandar in i tredje lagret, att det är styvare cellplast under kantbalk men inte på sidan o.s.v.
Men jag gissar att du har byglarna redan? Då är det ju bara att anpassa placeringen av cellplastskivorna efter dem.
Förövrigt väldigt konstigt ritat överlag. Mycket täck i ÖK, att b-järn till vägg inte ligger under längsgående järn i balken, att cellplasten tandar in i tredje lagret, att det är styvare cellplast under kantbalk men inte på sidan o.s.v.

Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 015 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 015 inlägg
Tyvärr så har jag inte byglarna så dessa har jag ingen hjälpa av.C C.Lundin skrev:Der ut som att någon försökt förtydliga ritningen i efterhand. Den är ju inte ritad 450 utan snarare 350-370, men du har rätt i att det inte framgår tydligt på ritning.
Vad bekommer konstruktionen så är jag verkligen ingen expert, men det ska muras jackonblock ovanpå denna kantbalk.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Kantbalken har ju en lite oregelbunden form, men eftersom det verkar vara skalriktigt ritat är det bara att mäta med en skallinjal. 450 mm måttet är uppenbart felritat.
Liknande trådar
-
Kan någon hjälpa mig att tyda Serienummer på min spis: serie 04012102. PNC 947941058, TAck
Kök -
Hjälp Att tyda ritning,,
Byggmaterial & Byggteknik -
Hjälp att tyda kompressorns luftflöde
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hjälp att tyda teknisk beskrivning
Byggmaterial & Byggteknik -
Hjälp att tyda symboler/markeringar
Ved, Pellets, Flis