3 466 läst · 21 svar
3k läst
21 svar
Så blåstes de på bygglovet
Medlem
· Västra Götaland
· 2 180 inlägg
Konsulten har också sagt att han tänker hålla den drabbade familjen skadeslös
https://www.expressen.se/gt/barnfamiljens-bygglov-var-forfalskat-politiker-utreds/
Men vad det löftet är värt vet ju ingen
https://www.expressen.se/gt/barnfamiljens-bygglov-var-forfalskat-politiker-utreds/
Men vad det löftet är värt vet ju ingen
Moderator
· Stockholm
· 50 952 inlägg
Det var väl inte bara en familj?
Medlem
· Västra Götaland
· 2 180 inlägg
Nej, men när han lovade att hålla dom skadeslösa hade bara ett fall upptäckts.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 180 inlägg
En sak jag funderat på:
Att bygglov beviljas i efterhand, innebär det att bygglov säkert hade beviljats i förväg? Eller kan familjen ha "köpt" ett bättre läge på sitt garage för straffavgiften?
Att bygglov beviljas i efterhand, innebär det att bygglov säkert hade beviljats i förväg? Eller kan familjen ha "köpt" ett bättre läge på sitt garage för straffavgiften?
Medlem
· Stockholm
· 3 713 inlägg
Jag tror inte familjen tycker de "köpt" något överhuvudtaget!Stefan Bengtsson skrev:
De har blivit utsatta för en bedragare, och det är nog djävligt jobbigt.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 180 inlägg
Om jag får gissa så är det i huvudsak så att de kunnat få bygglovet i första skedet också, men sen kan jag nog tänka mig att det kan finnas ett litet mått av medömkan hos bygglovskontoret över hela den trista situationen att de kan sträcka sig lite längre, så långt de kan inom ramarna för lagar och regler, för att hjälpa till.Stefan Bengtsson skrev:
Säkert är detta rätt så individuellt också.
Men så tror jag i alla fall.
Liknande trådar
-
Bytt fönster till pvc med aluminium utsida. Ska det se ut så här ?
Fönster & Dörrar -
Hej ! Har frågat lite om hjälp här innan och då de flesta sågade min planlösning har jag gjort en ny som jag väldigt gärna vill ha lite Åsikter om
Planlösningar -
Måla fasad när det är kallt
Fasad -
Leverans från utlandet - portkod = adressändring
Övrigt Off Topic -
Ersättningskrav efter tillträde
Köpa & Sälja hus