Jag har en Bekokyl köpt 2016 som också läcker brunt pulver från ventilerna!!
Ska kontakta Grundig i morgon och hoppas verkligen att garantin täcker detta.
Tack för att jag hittade liknande fel här.
Trodde första gången det var ungarna som spillt oboy i kylen
Efter mängder med mail och samtal så vet jag fortfarande inte hur det löser sig riktigt. Verkar som att vi ska få pengar utbetalda nu eftersom Grundig inte längre är en leverantör till butiken där skåpet är köpt. Grundig kunde inte göra något direkt utan det är butiken som måste lösa det tydligen.
Efter mängder med mail och samtal så vet jag fortfarande inte hur det löser sig riktigt. Verkar som att vi ska få pengar utbetalda nu eftersom Grundig inte längre är en leverantör till butiken där skåpet är köpt. Grundig kunde inte göra något direkt utan det är butiken som måste lösa det tydligen.
Jag fick pengarna återbetalda av Elgiganten och fick välja ett nytt skåp om jag inte ville ha ett likadant( och det ville jag, har ju BEKOfrysen) mellanskillnaden i pris (1500kr) behövde jag inte betala när jag valde ett likadant. Betalade endast 299kr för hemkörningen.
Tog bort väggen på vår gamla BEKOkyl och nog hade det rostat rejält på 3 år!!
Förstår varför jag aldrig fick bort lukten när fläkten tryckt ut all rost och säker en massa bakterier med.
Det mesta görs i Kina. Sunon är inte något lågvattenmärke precis, de gör bra fläktar. Finns mängder med mindre kända tillverkare med betydligt sämre kvalité.
Har äntligen fått kylen utbytt nu och passade då på att riva bort panelen på insidan för att se hur pass illa det var där bakom och herregud.. hyfsad sörja. Hur kan det bli sådär illa på drygt 2 år? Snacka om konstruktionsmiss.
Känns skönt att man haft mat där i ett halvår drygt när det sett ut sådär där bakom. Visst, troligen bara rost men det blir väl fuktigt och jävligt och där frodas säkert godsaker
Har äntligen fått kylen utbytt nu och passade då på att riva bort panelen på insidan för att se hur pass illa det var där bakom och herregud.. hyfsad sörja. Hur kan det bli sådär illa på drygt 2 år? Snacka om konstruktionsmiss.
Känns skönt att man haft mat där i ett halvår drygt när det sett ut sådär där bakom. Visst, troligen bara rost men det blir väl fuktigt och jävligt och där frodas säkert godsaker
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Ser nästan ut som min! Bedrövligt!
Jag plockade ut en ny BEKOkyl tillverkad 2018. Ska bli spännande och se om den också börjar rosta om några år