Byggahus.se
Hej
Har ett handtag på ytterdörren som är väldigt sladdrigt.
Idag kändes det extra sladdrigt, tror nästan att man snart har det i handen.
Om ni tittar på de bifogade bilderna så kanske ni ser hur det glappar.
Har för mig man kan sätta en hylsa på pinnen som handtaget sitter på för att få bättre passning mellan pinne och handtag.
Men innan jag börjar riva i det här tänkte jag kolla om någon har tips eller vet vad man bör göra.
Mvh
Fredrik

• DSC_0572-1496x844.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0571-1496x844.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
Jo det finns såna där tunna plåtar/fyrkanthylsor att stoppa i för en 50lapp men ett nytt dörrtrycke kostar inte så mycket. Bättre att byta allt när man ändå tar isär det. Hylsorna används eg för att passa ihop olika standarder. Kolla att det inte är låshuset som är slitet också.

• Gilla
matsgran
  • Laddar…
Bussningen är som sagt för att en ny roddarpinne ska passa i ett gammalt låshus. Saknas den så blir det väldigt sladdrigt. Kan även vara fjädrarna i låshuset som är slitna. Mina föräldrar hade problem med det sistnämnda. Deras trycke var även slitet och tråkigt så vi köpte ett nytt med fjäderbelastat handtag, det löste problemet utan att även behöva byt låshuset.

• Gilla
matsgran
  • Laddar…
Jag tycker det ser ut som att trycket glappar i rosetten vilket kan vara okej om det inte är för mycket.
Kontrollera längden på tryckespinnen, en för kort kan snabbt slita på ett trycke, en tryckespinne i rätt längd stadgar upp trycket.
Jag tvivla på gissningarna om avsaknad av fyrkantshylsa då bilderna inte visar det typen av låshus vad jag kan se.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.