När man ska dra fast kablar i plintar är det ofta ett åtdragningsmoment angivet. Typ 2 Nm.
Undrar om det finns något prisvärt verktyg för detta. Sökte lite men tyckte jag fick upp mest rätt dyra grejer. Men de kanske kostar så mycket allihop?
La frågan här trots att det är en verktygsfråga då det nog är ett vanligt verktyg för elarbeten.
Var lite fördröjning i detta men beställde en sats från Wiha, med momentskruvmejsel, en massa spetsar, vanligt handtag och allt förpackat i ett fodral. Kändes väl okej, blev ungefär 1500 kr med valutakonvertering och frakt. Inte många timmar om man räknar om till elektrikerfakturan.
När man ska dra fast kablar i plintar är det ofta ett åtdragningsmoment angivet. Typ 2 Nm.
Undrar om det finns något prisvärt verktyg för detta. Sökte lite men tyckte jag fick upp mest rätt dyra grejer. Men de kanske kostar så mycket allihop?
La frågan här trots att det är en verktygsfråga då det nog är ett vanligt verktyg för elarbeten.
Aha, se där. Då var jag slarvig i informationsinhämtningen. Trodde det var denna som ingick. Får se om den går att få tag på till rimligt pris, annars får jag lösa kalibreringen på något annat sätt
[länk]
Japp, såg det. Och som tidigare konstaterat, inte många elektrikertimmar det. Har fyra centralbyten på gång inom närtid så den lär tjäna sitt syfte. Och till skillnad från köpta timmar så går det alltid att få tillbaks pengarna på bra verktyg när man säljer dem. Det är i varje fall vad jag säger till sambon när jag köper dyra grejer!!