Byggahus.se
Tokslut Tokslut skrev:
tills en båt går på grund, men det händer ju aaaaaldrig ;)
Jag antar att du inte åker bil eller konsumerar någonting som består av miljöovänligt material som är framställt i asien. Tankerfartyg och containerbåtar går ju under titt som tätt.

M Maledictus skrev:
Jag antar att du inte åker bil eller konsumerar någonting som består av miljöovänligt material som är framställt i asien. Tankerfartyg och containerbåtar går ju under titt som tätt.
Du är välkommen att anta, inget jag tar illa upp av! Inte heller kränkt av det ;)

5
useless useless skrev:
Jag ska bara hämta en kopp kaffe, sen ska jag läsa det där...
Å hur gick det?

optimum
R RapidSledge skrev:
Engelsmännnen kan bränna upp sin egen skit, det är mängden transporter som måste minskas betydligt i samhället.
Kan tillägga att lastbilschauffören som skulle köra ett lass med sopor från England, som kom via båt, till sopförbränning här i Sverige efterfrågades om hen var vaccinerad mot hepatitA+B då det var riktigt skitiga sopor.

Men för katten, varför släpper vi in sådant i Sverige?

Var är alla dessa miljömuppar när det gäller eller sitter de fast bakom något skrivbord och enbart kan hitta på massa skatter för oss här i Sverige i tron om att vi då räddar världen?

optimum
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ska man spara på vatten ska man inte heller äta mandel och nötter.
Det går åt 15.000 liter vatten för att odla 1 kg mandel.

[länk]
Jag äter ingen mandel och ser i fakta om länken att jag kan dricka en himla massa öl istället.
Tack då känner jag mig nöjd.
Ser även att vin ligger bra till, tack då får det bli vin till maten ikväll.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
R
Tänk va ekologist de levde förr i tiden, mängder med öl, vin och brännvin.

• Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
5 50procent skrev:
Å hur gick det?
Det gick 264 liter.

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
5
useless useless skrev:
Det gick 264 liter.
Dags för 74 liter till då? ;)

Bara jag som dricker vatten?

optimum optimum skrev:
Jag äter ingen mandel och ser i fakta om länken att jag kan dricka en himla massa öl istället.
Inga mandlar till glöggen nu vid jul/nyår?
Och inga semlor nu i fastlagstider :thinking:

Och jag går och tar mig en kopp te jag :cool:

Hemmakatten
Te har en stor miljöpåverkan. Odlas med bekämpningsmedel och gödningsmedel. Större påverkan än kaffe, faktiskt.

• Ledsen
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Inga mandlar till glöggen nu vid jul/nyår?
Och inga semlor nu i fastlagstider :thinking:

Och jag går och tar mig en kopp te jag :cool:
Jag ska nog köpa mig en semla vilken dag som helst nu, nu när det blivit februari. Får väl hoppa över att duscha ett par dagar som kompensation.

Inte för att det hjälper befolkningen i Kalifornien där vattenbristen blir alltmer akut ... :surprised: :whistle:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.