Byggahus.se
D -druvan skrev:
Någon som provat forstnerborr från axminster, prisvärt eller för låg kvalitet?
[länk]
eller
[länk]

/Andreas
Jag har stora kittet från axminster. Skulle inte rekommendera dom. Tämligen oskarpa, hornbachs är minst två klasser bättre.

P Pysslarn skrev:
det vore roligt att få @jacs synpunkter på sina Famag
Lite sent på det märker jag. Jag såg inlägget i söndags men eftersom du lyckades tagga "jacs" istället för "jac" så glömde jag bort det hela när det inte fanns i mina notiser. (Lätt hänt, jag har funderat på att byta alias men "jac" är ju ganska inarbetat. Jag tyckte inte det var så noga när jag reggade mig en gång i tiden, ville ju bara kunna se några bilder och hade inga planer på att någonsin skriva något.)

Famag borren är bra även om jag inte är lika imponerad av forstnerborren som jag är av deras träspiralborr. De senare tycker jag är helt underbara att borra med. Zobo har jag förstått är i en klass för sig och jag har liknande planer som du angående Euro Jackpoten. Du får berätta vilken vecka du lämnar in din kupong så vi inte spelar samtidigt för då vinner ju inte båda.

Har du inte vägarna söderut snart, isåfall så får du gärna provborra lite. Jag kan försöka göra några provborrningar och ta några bilder om jag kommer ihåg det. Har lite dåligt med regelvirke hemma bara. En sorglig händelse i sammanhanget är att jag lyckades sätta både 45 mm och 50 mm borret i en skruv, blev lite trött och har inte riktigt orkat kolla borren med lupp efter det. Förhoppningsvis så går det att fixa till dem med ett diamantbryne.

• Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Haha tackar för taggningen men fattade inget alls och inte minne om att man kommenterat ens. @jac tur du visste vad som gällde.

• Gilla
saiter och 2 till
  • Laddar…
Swedol hade utförsäljning på lite maskiner så klippte två jag behövde IMG_20190129_153251.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Iochmed detta har även jag påbörjat ett blandmissbruk

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Första Festoolmaskinen, får se om det blir fler framöver..

699CAB05-A78F-4006-A7AC-10E4D891BC2C.jpeg
Skapa konto

• Gilla
-druvan och 2 till
  • Laddar…
F fat-fox skrev:
Förra veckans inköp Första Festoolmaskinen, får se om det blir fler.
[bild]
Bara att börja leta köpare på en njure...

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Måste erkänna att jag inte är helt säker på hur stort det faktiska behovet är - men det löste i alla fall delar av problemet med att jag hade på tok för många batterier och för få verktyg...

627F4C45-3E0A-471C-B917-FAF28FCDC03D.jpeg
Skapa konto

... dessutom har ju AvE en (förvisso milwaukee) så då måste jag ju behöva en!

/U

• Gilla
  • Haha
sinuslinus och 7 till
  • Laddar…
Hm. Budgetinköpet bland gänget står väl jag för antar jag. Två färgskrapor á 15 kronor stycket.

• JPEG_20190129_212759_-241679053.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
volvo51 och 5 till
  • Laddar…
Hämtade 175 meter slipduk hos postombudet idag. Räcker nog till några projekt...

• Gilla
vanpire och 1 till
  • Laddar…
Fick hem lite plugs från neutrik efter tips i någon gammal tråd här. Kul med tips som inte kostar skjortan som omväxling ibland :)

2 st sladdställ 5 m inhandlade sedan tidigare från Ahlsell.

• 3CCC3F93-3239-4252-8C4D-3C8B978EAD20.jpeg
    Skapa konto
  • Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Jag kan recensera Lidls kvistborrar så ni slipper undra...

Tyvärr kan jag inte visa bild på något hål jag gjort med dem. De var slipade på fel sida så de skar inte över huvud taget. :crysmile:
Deras borr med försänkare på var ju... inte heller så bra. Tveksam om de var slipade överhuvudtaget.

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Lite loppisfynd.
20190131_154951.jpg
Skapa konto

• Gilla
VidarH och 7 till
  • Laddar…
F893072E-2167-4730-8915-2CEE3C975CFC.jpeg
Skapa konto

CTL MIDI med städkit och några extra påsar för 1600kr, blocketfynd där man lyckades vara först!

Har en MIDI sedan tidigare och har känt ett behov av två stycken, men aldrig kunnat motivera kostnaden. Men för det här priset kunde jag inte säga nej!

• Gilla
bulleribock och 6 till
  • Laddar…
Hm. Jag håller mig kvar vid budgetfynden...
Dagens inköp är ett dubbhålsborr, en försänkare och ett 15-pack snickarpennor för det hiskeliga totalpriset av 45 riksdaler.

(sedan blev det en gammal ficklampa, en badrumsspegel, en krimskramshylla, en registerlåda och en ny armatur till köket för ytterligare 140kr men det är inte riktigt verktygsrelaterat)

• JPEG_20190202_201046_-241679053.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
ceson och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.