Byggahus.se
MalZon MalZon skrev:
De som jobbar inom larmbranschen. Som sagt, har hört tillräckligt som gör att jag aldrig kommer att byta. Så enkelt är det. Varför köpa BMW eller Audi, när det finns Hyundai eller Kia? Finns alltid en orsak till att vissa märken är dyrare än andra.

Mvh Jonas
Åker Kia alla ggr före Bmw, ja vi har haft Bmw..fattigmansbil.

S
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Jag tror det är här du glömmer att programmera larm inte är ett folknöje. Folk är alltså villiga att betala 50k för att SLIPPA programmera larmet (och få övervakning, väktarutryckning).
När jag säger "inte har fri tillgång till programmeringen" så menar jag att han inte har tillgång till den och därmed inte kan anlita den entreprenör han vill, han är låst till ett enda bolag som därför tar extrema priser för allt dom kan tänkas behöva göra.

S
optimum optimum skrev:
Förstår att du inte vill svara på om du tänker utsätta andra för livsfara då du inte tänkt längre än vad näsan räcker.
Väktaren är utbildad och kan avgöra om han ska gå fram till huset eller dra sig tillbaka och kalla på polis.
Där är jag utan skuld om något skulle hända.

Hur ser ditt skydd ut om din snickare eller granne dödas vid ditt hus?

Du har stora brister i ditt skydd.
Så du menar att inbrottstjuvarna flyttar in i huset?

Om min kompis gör en kontroll 1-2 timmar efter utlöst larm är jag tämligen övertygad om att inga potentiella tjuvar är kvar :)

Du utsätter med glädje den stackars väktaren för denna "livsfara" då alltså? :)

Jag har INGA brister i mitt skydd :)

• Gilla
jim_b
  • Laddar…
S
J JohanLun skrev:
Jösses, de andra bolagen och friköpta larm har ju samma tjänster, brandlarm, Japp, väktare, Japp. Det låter på dig optimum som Verisure är den enda som har detta.

Betalningsmodell och tjänster varierar. Olika saker passar för olika personer. Oftast väljer man det som är mest optimalt för en själv. För just dig passar verisure, för någon annan passar nåt annat bättre. Det betyder inte att ditt val är bäst. Kanske för dig, säkert inte för andra.

Och igen, det finns flera alternativ som har minst lika säker hw. Håller med om att design på Verisure, både hw och gränssnitt är riktat mot konsumentmarknaden medan andra larm ibland är mer riktade mot mindre företag.
hw menar du då hardware? Det är ju där hela grejen faller med verisure och liknande skräpprodukter, de kan aldrig mäta sig med riktiga larmprodukter.

C
MalZon MalZon skrev:
En säljare/installatör har vart på 3 olika företag. En som var platschef och var med från Securitastiden till Verisure. Och 2st väktare som "rycker" på larmen.
Och vad säger de då som gör att du inte kan tänka dig något annat alternativ än Verisure?
Jag ifrågasätter inte ditt val, är genuint nyfiken på lite mer exakt vad det är du hör från branschen som gör att du känner att Verisure är så prisvärda?

optimum optimum skrev:
Förstår att du inte vill svara på om du tänker utsätta andra för livsfara då du inte tänkt längre än vad näsan räcker.
Väktaren är utbildad och kan avgöra om han ska gå fram till huset eller dra sig tillbaka och kalla på polis.
Där är jag utan skuld om något skulle hända.

Hur ser ditt skydd ut om din snickare eller granne dödas vid ditt hus?

Du har stora brister i ditt skydd.
Men man får ju inte inbrott om man har verisure så varför ha utryckning?

• Gilla
  • Haha
jim_b och 2 till
  • Laddar…
MalZon MalZon skrev:
Om vi vänder på frågan - Vilket larm är det man faktiskt skulle satsa på då? Ni som tydligen vet.. :)

Mvh Jonas
Om du vill lägga ner 400-500 spänn i månaden lägg det på dörrar och fönster lås etc där i ligger ett tio gånger bättre skydd än ett larm som dom flesta tjuvar skiter i.

Jag har löst det på detta sätt: Har lämnat vidare alla egentliga värdeföremål till de nu vuxna barnen dvs arv i förskott. Hemma finns numera inget som är intressant att omsätta för tjuvar. Har vakthund men han följer ju med mig ibland. Polisstationen är nedlagd och inte hinner någon väktare hit innan tjuven har försvunnit (vad nu väktaren kan göra). Har visserligen ett enkelt larm som kostar 1200 kr/året men det är mest för att skrämma småbrottslingar dvs förhindra skadegörelse.

• Gilla
BengtH och 2 till
  • Laddar…
optimum
T twoody skrev:
Om du vill lägga ner 400-500 spänn i månaden lägg det på dörrar och fönster lås etc där i ligger ett tio gånger bättre skydd än ett larm som dom flesta tjuvar skiter i.
Instämmer i att det är viktigt att se över sådan också.

Själv har lite kvar att ordna men det mesta är redan fixat.
Visst vill man verkligen in så kommer man in men är det rätt så jobbigt och oftast väljer de ett annat hus då.

optimum optimum skrev:
Instämmer i att det är viktigt att se över sådan också.

Själv har lite kvar att ordna men det mesta är redan fixat.
Visst vill man verkligen in så kommer man in men är det rätt så jobbigt och oftast väljer de ett annat hus då.
Ja tyvärr är det så att dom husen vi bygger och det gäller dom flesta nybyggda villor så räcker det med en lite större skruvmejsel för att bryta upp dörrar fönster.

Lyssnar man på förstå-sig-påarna här så verkar det vara bättre att vara utan larm än att ha Verisure.
Fick frågan av ett annat larmföretag om hoppade på mig när jag kom med Verisure-påsen "Tjena, hur känns det att ha gjort ditt livs sämsta affär?" Efter den kommentaren kände jag riktigt avsaknaden av suget för att handla av dem istället..
Likaså så har ytterligare ett annat företag vart utanför entredörren 3gånger på snart 3 år och frågat "Vi ser att du har Veriure. Du vill inte ha ett larm som funkar?" Låter jääätteseriöst det med, verkligen. Nä, är bara Verisure som haft en god kundvänlighet.
Satte upp en egen dörrdetektor på en dörr själv, löste ut 2 gånger helt i onödan, men de kom ut helt gratis och fixade till det, inga som helst problem.

Mvh Jonas

S
MalZon MalZon skrev:
Lyssnar man på förstå-sig-påarna här så verkar det vara bättre att vara utan larm än att ha Verisure.
Fick frågan av ett annat larmföretag om hoppade på mig när jag kom med Verisure-påsen "Tjena, hur känns det att ha gjort ditt livs sämsta affär?" Efter den kommentaren kände jag riktigt avsaknaden av suget för att handla av dem istället..
Likaså så har ytterligare ett annat företag vart utanför entredörren 3gånger på snart 3 år och frågat "Vi ser att du har Veriure. Du vill inte ha ett larm som funkar?" Låter jääätteseriöst det med, verkligen. Nä, är bara Verisure som haft en god kundvänlighet.
Satte upp en egen dörrdetektor på en dörr själv, löste ut 2 gånger helt i onödan, men de kom ut helt gratis och fixade till det, inga som helst problem.

Mvh Jonas
Jag säger absolut inte att det är bättre att vara utan larm än att ha verisure. Däremot kan jag nog tycka att det är bättre att vara utan larm OM det kräver att man delar ut nycklar till okända människor, går den delen att ta bort så visst, man får ett fungerande larm som är sämre än proffsprodukterna som är billigare, men det fungerar åtminstone och är isåfall bättre än inget larm alls.

S
MalZon MalZon skrev:
Om vi vänder på frågan - Vilket larm är det man faktiskt skulle satsa på då? Ni som tydligen vet.. :)

Mvh Jonas
SPC och Galaxy är heta kandidater, men det finns en uppsjö av proffsprodukter att välja på som blir dyrare i investering men extremt mycket billigare i längden.

S SueCia skrev:
Jag säger absolut inte att det är bättre att vara utan larm än att ha verisure. Däremot kan jag nog tycka att det är bättre att vara utan larm OM det kräver att man delar ut nycklar till okända människor, går den delen att ta bort så visst, man får ett fungerande larm som är sämre än proffsprodukterna som är billigare, men det fungerar åtminstone och är isåfall bättre än inget larm alls.
Proffsproduktern skrämmer inte bort tjuvar mer än ett verisure larm så där spelar det ingen roll vad man har, men personligen skulle jag aldrig betala en månadskostnad för något larm.

S
T twoody skrev:
Proffsproduktern skrämmer inte bort tjuvar mer än ett verisure larm så där spelar det ingen roll vad man har, men personligen skulle jag aldrig betala en månadskostnad för något larm.
Det säger jag inte heller. Men när proffsprodukterna är billigare än konsumentprodukterna är det svårt att motivera varför man ska hålla på med dessa konsumentleksaker.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.