Byggahus.se
Hej

Jag har fått ComHem TiVo och behöver en switch då jag vill ha både TiVo:n och PS4 till trådat nät.
Provade med en switch jag har hemma men det fungerar inte. Googlar mig till att då det är IP-TV behöver man ha någon speciell switch?

Kan ni ge mig förslag på någon billig och enkel sådan?

Den kommer alltså vara placerad i TV-skåpet, efter routern som är i ett helt annat rum.
Endast PS4 och TiVo anslutet.

Tack för input.

Vad är det för router? Har du speciell LAN-port för TV? Isåfall är det väl inte säkert att du kan koppla in annat där. Kör Telia IPTV själv med olika portar för bredband och TV. Ibland kan IPTV ligga på egna VLAN och om switchen inte har koll på VLAN-taggar kan det kanske bli fel.

Om du har en mediaomvandlare som separerar TV och bredband innan routern (d.v.s. routern kopplad till bredband på mediaomvandlaren) så måste du nog koppla din PS4 via bredbandsnätet i routern. Nätet på TV-porten ger inte generell Internet-access till vadhelst du vill koppla in där. Normalt sett autentiserar sig en IPTV-mottagare mot backend i IPTV-nätet för att få access.

Tack för ditt engagemang Jan!

Det löste sig faktiskt så pass enkelt att swithcen jag hade var trasig, jag tog en annan "stendum" switch och då fungerarade det.
Tack!

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Bra att det löste sig och bra att jag hade fel :D

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.