746 läst · 2 svar
746 läst
2 svar
Isolera källargarage
Vårt hus är från 1947 och då byggde man ett garage i källaren med nedfart från gatan. Sedan dess har någon delat av med en vägg så att garaget nu är ett mindre förråd. Jag vill nu isolera och sätta in någon liten värmekälla för att hålla 10-15 grader vintertid.
Det är en yttervägg (under mark) i lättbetong och en stor garagedörr i trä som ska isoleras. Och eventuellt betonggolvet. Hur isolerar jag? Behöver jag köra med luftspalt och någon form av ventilering utåt av densamma eller räcker det att smälla på något isolerande material och se vad som händer?
Det är en yttervägg (under mark) i lättbetong och en stor garagedörr i trä som ska isoleras. Och eventuellt betonggolvet. Hur isolerar jag? Behöver jag köra med luftspalt och någon form av ventilering utåt av densamma eller räcker det att smälla på något isolerande material och se vad som händer?
Jag svarar mig själv då, Multipor eller någon konkurrent av lättbetongskivor känns väl som det självklara valet? Lätt att montera (?) och andas så behöver egentligen inte tänka på någonting annat än att göra det så tätt och snyggt jag kan?
Liknande trådar
-
Ljudisolera och förstärka mellanväggar
Byggmaterial & Byggteknik -
Täta genomföring i grundmur? Isolera..?
Grund & Markarbeten -
Ta bort luftning i takfot och isolera i samband med uterumsbyggnation
Byggmaterial & Byggteknik -
Isolera på insidan källargarage?
Grund & Markarbeten -
Isolera källargarage med endast en vägg under jord
Isolering