12 295 läst · 65 svar
12k läst
65 svar
Omdömen Bonus Air 12?
Medlem
· Västra Götaland
· 29 inlägg
Jag kommer rapportera ,vare sig det är positivt eller negativt.
Många är för stolta för att våga säga när något inte är bra ,utan försvarar sina val till dödsdagar.
Jag är inte sådan ,man lär sig saker genom att prova!
Många är för stolta för att våga säga när något inte är bra ,utan försvarar sina val till dödsdagar.
Jag är inte sådan ,man lär sig saker genom att prova!
Jag köpte en sådan via auktion på viiivilla, fick den för 40' med garanti, hemkörd. Lät en lokal röris installera den, det kostade 30 till. Tycker att jag kommit relativt billigt undan. Ännu så länge fungerar den bra men jag tycker att den är lite ljudlig när fläktarna går.
Medlem
· Västra Götaland
· 29 inlägg
Hur länge har du haft den?
ylven skrev:
30´ för installationen?ylven skrev:
var det mycket jobb då?
eller mycket material
Medlem
· Västra Götaland
· 29 inlägg
Det låter ju bra!
Ser fram emot detta mycket ,dessutom fick jag lapp om att sotaren ska komma.....ska ta o avboka den..
Ser fram emot detta mycket ,dessutom fick jag lapp om att sotaren ska komma.....ska ta o avboka den..
Det var endel rördragning. Jag har tyvärr inte möjligthet att bevaka det på plats och min far som är lite virrig gjorde det möjligen inte bättre. Fick en mycket väl specifierad faktura där det var 18 timmars arbete och en lång rad material inklusive en varmvattenberedare för att toppa upp värmen på tappvattnet. Jag begärde en offert innan och den löd på 38', valde då löpande och kom billigare undan. Sedan kan man definitivt göra det billigare om man kan göra det själv.electroluxaren skrev:
i stort sätt 2,5 dagars jobb då.
låter mycket men det var väl trångt och pilligt.
tog dom bort någon gammal panna eller vv-beredare?
låter mycket men det var väl trångt och pilligt.
tog dom bort någon gammal panna eller vv-beredare?
Medlem
· Västra Götaland
· 29 inlägg
Då har jag haft värmepumpen i snart 1 vecka ,o det fungerar som förväntat!
När det är runt -15 grader ,så kör pelletsen igång ,för då får pumpen kämpa hårt.
Så jag har inget att klaga på ännu.
Utedelen låter som en utedel brukar, inte mer ljudlig än någon annan utedel.
Gillar gränssnittet i manöverpanelen ,lättöverskådligt o bra.
Hade jag bott i Norrland ,så hade jag nog valt annat ,men i dessa delar av landet så täcker den en väldigt stor del av året.
Får se hur nöjd jag är efter vintern
När det är runt -15 grader ,så kör pelletsen igång ,för då får pumpen kämpa hårt.
Så jag har inget att klaga på ännu.
Utedelen låter som en utedel brukar, inte mer ljudlig än någon annan utedel.
Gillar gränssnittet i manöverpanelen ,lättöverskådligt o bra.
Hade jag bott i Norrland ,så hade jag nog valt annat ,men i dessa delar av landet så täcker den en väldigt stor del av året.
Får se hur nöjd jag är efter vintern
Medlem
· Västra Götaland
· 29 inlägg
Jag är nöjd!
Men inte för att det skulle vara en fantastisk pump ,för det är det ju inte.
Att jag är nöjd beror på att jag visste vad jag köpte ,jag visste att jag var tvungen att komplettera när det drog sig mot 10-15 minus.
Men har knappt gjort åt någon pellets alls ,då dom dagarna med sådan kyla ,är ganska lätträknade.
Har inte haft något driftstopp eller liknande heller.
Har inte kollat hur mycket mer el jag förbrukat ,mer än att elräkningen stigit med ca 6-700:- i månaden.
Så jag rekommenderar verkligen denna pumpen ,om man bor på rätt ställe ,o vet förutsättningarna.
Bor man söder om Vänern ,så skulle jag aldrig betalt det dubbla för att få en "svensk" pump ,för där klarar man nog med lätthet värmen året runt med en Bonus Air 12
Även supporten har varit bra ,har svarat snabbt o bra när jag haft frågor.
Men inte för att det skulle vara en fantastisk pump ,för det är det ju inte.
Att jag är nöjd beror på att jag visste vad jag köpte ,jag visste att jag var tvungen att komplettera när det drog sig mot 10-15 minus.
Men har knappt gjort åt någon pellets alls ,då dom dagarna med sådan kyla ,är ganska lätträknade.
Har inte haft något driftstopp eller liknande heller.
Har inte kollat hur mycket mer el jag förbrukat ,mer än att elräkningen stigit med ca 6-700:- i månaden.
Så jag rekommenderar verkligen denna pumpen ,om man bor på rätt ställe ,o vet förutsättningarna.
Bor man söder om Vänern ,så skulle jag aldrig betalt det dubbla för att få en "svensk" pump ,för där klarar man nog med lätthet värmen året runt med en Bonus Air 12
Även supporten har varit bra ,har svarat snabbt o bra när jag haft frågor.
Jag ber om ursäkt för att jag bumpar en så gammal tråd, men den här är ju verkligen fullpackad med ren rasism mot diverse folkgrupper. Sanningen är givetvis att saker av alla kvaliteter tillverkas i Kina, så väl skräp som fantastiska saker. Det beror ju helt på.
Nu får du allt specificera dig och vederlägga dina påstående.
Du tillför inget i tråden just nu i alla fall.
Du tillför inget i tråden just nu i alla fall.
Vilken typ av vederläggande behöver du? Scrolla upp och läs. Jag är inte ute efter att bidra till tråden utan efter att säga ifrån när ni har spårat ur i nationalism och generaliseringar. Jag har tonvis med usla svensktillverkade sopor hemma, sluta tro att allt blir fantastiskt om det tillverkas i västvärlden.