Har en ny radiator med nytt koppel (eller ja beg men inte använt) så ingen instruktion med...
Retur är det den närmast radiatorn?
Har ingen termostat på och inte locket, är radiatorn "på" när nålen är ute eller ska den tryckas in för att få värme?
Finns en avstängning i kopplet bakom en mutter, en grå plast hylsa med insex ska den vara utskruvad max för att var på och inskruvad för att stänga?
Vet ej märke på kopplet, båda anslutningarna är nertill och med cc 40 (tror jag)
Har ingen termostat på och inte locket, är radiatorn "på" när nålen är ute eller ska den tryckas in för att få värme?
Finns en avstängning i kopplet bakom en mutter, en grå plast hylsa med insex ska den vara utskruvad max för att var på och inskruvad för att stänga?
Vet ej märke på kopplet, båda anslutningarna är nertill och med cc 40 (tror jag)
Medlem
· Västra Götaland
· 2 670 inlägg
Ja
Ja (pigg ut:fullt öppet)
Ja(men vid ettrörs så måste du ställa in hur mycket som ska passera)
Ja
Ja (pigg ut:fullt öppet)
Ja(men vid ettrörs så måste du ställa in hur mycket som ska passera)
Trodde det var nån typ av standard...
Jag fyllde radiator med vatten från ett utkast genom tilloppet och fick ut vatten i returen så då bör ju allt vara öppet?
Stiftet ute och den grå avstängningen utskruvad.
Anledningen till att jag undrar är att radiator var varm uppifrån och ner på ca halva efter 8-10 timmar.
Lossar jag returen vid fördelaren med den ventilen avstängd så får rinner det vatten så det bör ju vara cirkulation?
Jag fyllde radiator med vatten från ett utkast genom tilloppet och fick ut vatten i returen så då bör ju allt vara öppet?
Stiftet ute och den grå avstängningen utskruvad.
Anledningen till att jag undrar är att radiator var varm uppifrån och ner på ca halva efter 8-10 timmar.
Lossar jag returen vid fördelaren med den ventilen avstängd så får rinner det vatten så det bör ju vara cirkulation?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är ett mma koppel
Blir varmt uppifrån och ner på lite mer än halva bara, nu har det gått 2 dygn
Kopplat tilloppet till den yttersta
Borde inte piggen åka ut mer utan termostatvred? Kanske har fastnat halvvägs? Testa knacka försiktigt på godset vid piggen.
Nu blev jag förvirrad över vilka delar av din radiator som blir varma eller intenino skrev:
Men mina radiatorer blir varma i det hörn där tilloppet sitter och kalla i det hörn där luftningsventilen sitter när det är dags att lufta. Oftast utan att det skvalar.
C cpalm skrev:
Får kolla om det är varmt hela överdelen
Krilleman får kolla det också då, radiator har ev varit monterad och testkörd så det är väl inte omöjligt att nån har strypt det

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rött varmt och blått kallt / svalt
Blir större yta som blir varmare, men varför tar det sån tid?
Ingen luft i, kom vatten direkt jag öppnade luftskruven
Låter som den är strypt. Du får öppna förinställningnsventilen. Nyckel behövs.
Du kan kolla om avstängningen under muttern är fullt öppen.
Du kan kolla om avstängningen under muttern är fullt öppen.