Byggahus.se
O olofh skrev:
Då kanske du kan svara på vad som är vanligast att folk kör med, fjärr eller keypad? Vad funkar liksom smidigast
Dom flesta kör med KeyPad, men hos många blir den bara en reserv då merparten använder app'en. Vanligast är väl att man bara larmar på via KeyPad, men larmar av via app.
Själv har jag inte satt tbx keypad'en efter ommålning i hallen. Har en fjärrkontroll undangömd ifall det strular med telefonen någon dag. Visst, jag kommer behöva lösa ut larmet den dagen fast det känns inte som ett stort problem.

• Gilla
olofh
  • Laddar…
J
Comviqs olika prisplaner är en djungel. Men jag hittade det här:

Om du inte har tankat på med en ny prisplan på 30 dagar går det över till prisplanen Bas och du behåller det saldot som är kvar.
Källa: https://www.comviq.se/kundservice/artikel/396

Så det bör alltså fungera om 30 dagar! :D

Hur går det med deras API som de utlovade för ett tag sedan? Har de kommit några nyheter om det? Någon som vet status just nu?

Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Men du har inget surf!
Det är därför det inte fungerar.
Den kan sms:a o ringa, men med 0 i surf kopplar den aldrig upp data

Så här ser en av mina ut som jag tankade på Standard 250 för ett tag sedan
[bild]
De hade missat att lägga in 1gb surf som ingår. Så nu hoppade det igång direkt i larmet ...

• Gilla
Erik Hellgren och 1 till
  • Laddar…
bratanon bratanon skrev:
Hur går det med deras API som de utlovade för ett tag sedan? Har de kommit några nyheter om det? Någon som vet status just nu?

Har också funderat på det. Fick först uppfattningen att det skulle bli ett öppet API som gemene man skulle kunna använda för att koppla ihop larmet med smartahemprylar etc, men enligt deras blogginlägg (https://ajax.systems/blog/10-big-ajax-announcements/) så är det API som släpps Q4 2018 tänkt för stora säkerhetsföretag som vill integrera Ajax-system i sin egen infrastruktur. Det låter inte som nåt som vanliga larmägare kommer få tillgång till.

Integration mot IFTTT kommer Q1-Q2 2019 enligt deras support.

Nån som har mer info?

E
Någon som vill dela med sig av erfarenheter gällande att ansluta ajax till någon av de 4 listade säkerhetsföretagen?

Idag är Great Security, Lövestads Larmcentral, Säkerhetscentralen och Tempest Security tillgängliga.

Kan säga att jag ringde en säljare på Great Security som aldrig hade hört talats om Ajax, men jag kanske blev hänvisad till fel person.

@Admin: Borde vi ta detta i en separat tråd förresten?

K
K Kirderf85 skrev:
Då kanske den dyker upp imorgon. För just nu är det 0. Svarta finns det dock av.
F fireon skrev:
Nej, Solar verkar tyvärr inte planera sina beställningar optimalt. Fick svar att de har fått in DoorProtect Plus och HomeSiren nu men KeyPad ska komma in 28/11. Så ska ni ha en vit KeyPad och de ni köper av inte har den på lager så får ni vänta med leverans till i början av december.

Någon som vet när Socket kan tänkas komma? Vill använda den för att kunna slå av och på strömmen till övervakningskameran om ingen har ett bättre förslag...
Verkar inte gå så bra ( som vanligt! ) att få hem produkter i rimlig tid.
Nu har de flyttat mitt leveransdatum till den 2/1 - 19 ....

Vilka sensorer hade ni köpt för detta huset och var hade ni placerat dem?

E erimos skrev:
Någon som vill dela med sig av erfarenheter gällande att ansluta ajax till någon av de 4 listade säkerhetsföretagen?

Idag är Great Security, Lövestads Larmcentral, Säkerhetscentralen och Tempest Security tillgängliga.

Kan säga att jag ringde en säljare på Great Security som aldrig hade hört talats om Ajax, men jag kanske blev hänvisad till fel person.

@Admin: Borde vi ta detta i en separat tråd förresten?
Jag har anslutit till Säkerhetscentralen. Man kan själv välja om man vill ha väktartjänst också och precis hur de ska agera på olika typer av larm. Ringa/skicka väktare/etc. Kände väldigt välkomnande och flexibelt utefter vad man vill ha. De ringer flera nummer om man vill i önskad ordning.

Säkerhetscentralen rekommenderade ett väktarbolag i området som jag tog. Jag betalar nu en fast summa per utryckning. Jag har i dagsläget valt bort nyckelförvaring (att väktaren har nyckel), det skulle kosta 600 kr per år om jag inte minns fel.

T Tosse skrev:
Jag har anslutit till Säkerhetscentralen. Man kan själv välja om man vill ha väktartjänst också och precis hur de ska agera på olika typer av larm. Ringa/skicka väktare/etc. Kände väldigt välkomnande och flexibelt utefter vad man vill ha. De ringer flera nummer om man vill i önskad ordning.

Säkerhetscentralen rekommenderade ett väktarbolag i området som jag tog. Jag betalar nu en fast summa per utryckning. Jag har i dagsläget valt bort nyckelförvaring (att väktaren har nyckel), det skulle kosta 600 kr per år om jag inte minns fel.
Låter riktigt vettigt, Vad betalar du för detta /månad?

E
T Tosse skrev:

Hur agerar de vid brandlarm?

Man ger själv instruktion om vad de ska göra vid olika larmtyper. Jag vet inte om de kan ringa blåljusen direkt vid brandindikering eller om de vill verifiera först.

Vid överfall står att de alltid skickar väktare direkt samt kontaktar polis utan möjlighet till återkallelse.

95 kr/månad. Fick första 6 gratis via Säkerhetsbyggarna.

Har haft ett falsklarm hittills. De ringde omedelbart och var trevliga! :)

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Hej

Intresserad att handla ett sådant larm, hur funkar av/på larmning? Slipper gärna bök med att knappa koder mm, efter som barnen går sist och kommer hem först, går det att koppla via typ Yale doorman eller dylikt? Så när man taggar och öppnar dörren så larm av/på?

Larma på & av via appen tycker jag är smidigast, helt klart. Via Yale går ej, men jag tror det ligger som förslag hos Ajax. Det är nog mest en legal fråga, då Yale samarbetar med Verisure. Inte ens Yale’s egna larm pratar ju med Doorman...

Redigerat:
Då vart det alldels för bökigt..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.