Byggahus.se
uppföljning:
det blev en electroluxspis efter jag kontaktade deras kundtjänst och fick hjälp mad att hitta en som kunde går på 16A.
jobbet då? jo, jag handlade fx, kopplade ur, löddade till och med ihop de ny med de gamla trådarna för de inte skulle lossna, hämtade glidmedel och ringde in pappa som draghjälp. jag drog och han skulle skjuta på.
det hände INGENTING!
trådarna satt stenhårt fast. lyckades rubba en av de så det rörde sig i andra änden, men sen var det stopp åt båda hållen. drog så hårt jag kunde utan resultat. tog mig upp i kattvinden och hittade rätt rör under isoleringen som var böjt i 90 graders vinkel. kapade röret och drog. samma resultat. följde röret tills det började vika in under golvet från kattvinden (1,5 planshus) och kapade röret och drog igen utan att ens rubba kablarna!
där fick vi ge upp. jag är inte beredd att bryta upp golvet i badrummet för att dra nya kablar. jag gissar på att det ligger minst en 90gradersböj till innan röret viker ner mot spisuttaget.

nästa alternativ var att köpa en 5g2,5 och lägga i rör under köksinredningen och sen klamma längs med golvlisten och vidare till centralen. och så fick det bli. när jag målar om köket nån gång lär jag måla över kabeln men den är ju ändå hyfsat diskret trots att jag fick använda skruvklammer.

spisen fungerar och det är som man levt på medeltiden när man plötsligt har en induktionshäll istället för glashäll ;-).
tack för svaren.

https://www.electroluxhome.se/vitvaror/spis/induktionsspis/eki6752aox/

• Gilla
AndersOhrt och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.