648 293 läst · 2 853 svar
648k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Jättesmart! Hoppas jag får mitt larm nu i veckan så jag kanske hinner skriva upp mig på listan jag medD D_a_g_g skrev:Tänkte stänga listan 1 dec
Om en vecka (1 dec) kommer jag stänga listan och sedan skicka ut den till x antal återförsäljare för att få återkoppling på priser för att se vad vi kan få för pris.
Tanken om jag får tid är att sammanställa ett frågeformulär till ÅF med frågor som kan vara viktiga (exempelvis garanti och support). Vissa är mer svåra att analysera än andra.
Ge gärna feedback på sånt som ni anser kan vara viktigt att en ÅF ska uppfylla.
Elsparare
· Onsala
· 1 798 inlägg
Deckare med skruv, magnetkontakter med tejp i vårt fall.
Använder man tejp så kommer den förr eller senare att torka. Hur lång tid det tar beror på temperatur, luftfuktighet etc. Det kommer säkert att funka problemfritt i ett par år men vips så har man ett falsklarm och antagligen en trasig enhet liggandes på golvet. Skruva!
Elsparare
· Onsala
· 1 798 inlägg
Sen fungerar väl inte tamper protection speciellt bra om enheten inte är skruvad eftersom man skulle kunna ta ner dem med baksidan intakt.
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Skruva i första hand.
Sen finns det alltid undantag.
Satte en DoorProtect på en glasskjutdörr där ramen liksom försvann in bakom karmen. Då kunde jag så klart inte skruva upp den utan magnetdelen fick limmas.
Sen finns det alltid undantag.
Satte en DoorProtect på en glasskjutdörr där ramen liksom försvann in bakom karmen. Då kunde jag så klart inte skruva upp den utan magnetdelen fick limmas.
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Precis som kodrod skriver.B BWX skrev:
Man växlar mellan systemen i app'en, bara trycka på högst upp i mitten där anläggningens namn står så får man upp en lista med de system man har.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Det verkar som om fjärrkontrollen endast kan vara kopplad mot ett system i taget.B BWX skrev:
https://support.ajax.systems/en-us/...time-e-g-to-two-hubs-or-to-a-hub-and-a-bridge