Vi löste det genom att flytspacklet lades ut en bit i dörrkarmen och badrumströskel monterades ovanpå flytspacklet.Dock så behövs isf en träbit under tröskeln och utanför flytspacklet isf men borde vara lättare att få tag på än att specialbeställa tröskel. Dock så blev det i vårat fall inte perfekt då flytspacklet inte var helt jämnt vid dörren men detta borde vi ha löst genom att slipa det jämnt innan vi monterade tröskeln
Jag gjorde precis som marsman80. Flytspackel ut under tröskeln. Sen kapade jag ur en bit av en annan tröskel och limmade under. Skarven syns bara om man bockar sig ner så brydde mig inte ens om att försöka dölja den.
Räckte precis å höja gångjärnen lite. Ganska tajt men den tar inte i och går å höja lite till. Trodde dock innan att jag skulle få lov att kapa dörren.
Behöver hitta ek-lister för att skapa en höjd som är på cirka 36 mm.
Ska sätta det på en vanlig tröskel så det blir cirka 45mm+.
Kan handla i hela Stockholm.
Det är väl bara att gå till din närmaste möbelsnickare? Jag köpte en tröskel av den närmaste möbelsnickare för mig nyligen. Han tillverkade den utifrån ritning jag gav honom. 1500 kr men den satt som ett smäck.