75 153 läst · 210 svar
75k läst
210 svar
Totalrenovering 1,5 plans 1964 i Nacka
Haha! Size matters eller vad säger manA andost skrev:
Skämt å sido så efter 3dagars bilning vart jag less, nu lyckades vi på 2 dagar att riva upp resten. 6 container fulla och still going... tror vi hamnar på någonstans runt 8-9 container....
Vad gör man inte för att få isolerat och värmegolv i bägge våningarna samt 20cm extra höjd
Varför ska du lägga flytspackel ovanpå betongen? Har precis gjort samma procedur i min källare, bilat ur, isolerat och gjutit ny kaka. Hittade ett par duktiga betongare som glättade ytan. Går superbra att lägga golv direkt på den. Sparar en slant på att slippa flytspackla.
Flytspackel i Spa utrymmet tänkte jag för att få fall osv då det är runt 30kvm. Men det kanske går att lösa med duktiga betongareT tobben87 skrev:
J Jarlsgård skrev:
Bra för kanter osv dock ingen maskin man använder för grovjobbet. Alldeles för lite kräm i den, vi använde storebror till den samt bilningsroboten för de riktigt stora ytorna
Hobbyelektriker
· Skåne
· 218 inlägg
Jag vill helst inte gå in på detta ämnet, jag vill heller inte att denna tråd blir en gifttråd, men bakom den gula lampan ser det nästan ut som blåbetång, men det kan det väl inte vara? Det ser mer ut som slaggplattor? Vad är det? Och bakom är där är gammalt kakel vars fix/fog kan ha asbest i. Återigen, ursäkta att jag skriver det här men varnar jag inte får jag småångest när jag ser folk riva i grej och jag har möjlighet att säga något. Hoppas annars att det går bra med renoveringen.
Mvh
Mvh
Fortsatt mycket bilning och skyffla betong och grus från marken in till containern (vi är uppe i 8 just nu och närmare 90 ton). Hela huset är ju byggt i blåbetong(1964) och yepp vi har koll på läget. Tack för omtankenAsbesträdd skrev:
Jag vill helst inte gå in på detta ämnet, jag vill heller inte att denna tråd blir en gifttråd, men bakom den gula lampan ser det nästan ut som blåbetång, men det kan det väl inte vara? Det ser mer ut som slaggplattor? Vad är det? Och bakom är där är gammalt kakel vars fix/fog kan ha asbest i. Återigen, ursäkta att jag skriver det här men varnar jag inte får jag småångest när jag ser folk riva i grej och jag har möjlighet att säga något. Hoppas annars att det går bra med renoveringen.
Mvh