Byggahus.se
Gammelnörden Gammelnörden skrev:
Vedum har väggskåp med djup 302 mm. Nära nog? [länk]
Ja, det stämmer ju åt det hållet men tyvärr stämmer inte bredden på skåpen...

Cheesen Cheesen skrev:
Ser ut som om en lokal snickare gjort köket. Kan du inte höra med byggherren? Om huset bara är sex år gammalt borde väl denne komma ihåg det. Samma snickare borde väl enklast kunna komplettera ditt kök.

Blum, som nämnts i tråden, säljer ju via teofils till närapå alla små tillverkare i Sverige. Blir nog svårt att spåra den vägen.

Jag hade nog för övrigt tagit ner samtliga överskåp och satt dit lägre skåp, typ 900, takanslutningen i ditt kök ser ofärdigt ut. Det tycker jag för övrigt att andra delar av köket också gör, det blir väldigt rått och industrialiserat utan passbitar, lister och sidor.

Det ser ut som om man limmat stommarna för att få en slät skåpsida och därmed slippa täcksida. Nu kan man ju tycka vad man vill om det men jag tycker det blir finare och ser mer färdigt ut när man sätter täcksida, ljusramplist och den där passbiten i hörnen, köket blir som mer inramat.
Jag håller helt med om att köket inte är rätt uppbyggt och saknar mycket finnish...men i detta läge finns inte ekonomin till att byta ut allt...
Det är den förra ägaren som själv färdigställde huset inklusive köket och det fanns nog mer vilja än kunskap/känsla är jag rädd...och han har gjort sig mycket oanträffbar efter affären genomfördes...

Immobil Immobil skrev:
Ballingslöv. Tar gärna emot belöningen via Swish. :cool:
Det blev tyvärr ingen vinst där, Ballingslöv har tyvärr inte dessa bredder på skåp och luckor:)

arneri68 arneri68 skrev:
Om huset har en konstruktionsmanual borde köket nämnas.

Om ekonomi finns tycker jag att ts skall överväga att bygga ett nytt kök som är bättre planerat. Om det är en gashäll till vänster om spisen är placeringen så pass nära överskåpet klart opassande.
Ja det är en gashäll där men ej inkopplad (vilket jag heller inte har för avsikt att göra) Jag har också tagit bort de skåp med kryss över i bild då de absolut inte passade in i helheten...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.