Byggahus.se
Så här ser det ut vid ett av våra källarfönster...
243D2A41-C092-44BF-97E0-E350CBBB1469.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

78B6C1FD-1BCA-4ECF-8B81-AD7B2E2BC7BD.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur gör man för att undvika att regnvatten och snö tränger in genom fönstret? Kan man bygga något skydd runt, eller bör man ta bort fönstret?

Du måste ta bort så mycket jord framfför och vid sidorna att vatten som träffar fönsterblecket kan rinna av.

• Gilla
Lind77
  • Laddar…
J justusandersson skrev:
Du måste ta bort så mycket jord framfför och vid sidorna att vatten som träffar fönsterblecket kan rinna av.
Ja, det känns som att man måste ta bort en del jord vid fönstret.. problemet är bara att marken är så hög vid kanten (och framsidan) av huset... Känns som att lutningen blir lite konstig!

S SueCia skrev:
[länk]

Min tråd, exakt samma problem. I tråden finns bilder på genomförande. Har fungerat klockrent sen den gjordes.
Såg ut att bli riktigt bra!! Men ganska så avancerat?!

S
Lind77 Lind77 skrev:
Såg ut att bli riktigt bra!! Men ganska så avancerat?!
Det är dock den principen du ska sträva efter.

Vattenmängderna i mitt fall motsvarar inte ens 1 liter vid skyfall så avloppet känns överdimensionerat.

Det finns väldigt simpla konstruktioner med trädgårdsplattor som verkar funka också. De gör sitt jobb, är fult och med tiden lutar plattorna ojämt så det blir än fulare, men fungerar dock! :)

S SueCia skrev:
Det är dock den principen du ska sträva efter.

Vattenmängderna i mitt fall motsvarar inte ens 1 liter vid skyfall så avloppet känns överdimensionerat.

Det finns väldigt simpla konstruktioner med trädgårdsplattor som verkar funka också. De gör sitt jobb, är fult och med tiden lutar plattorna ojämt så det blir än fulare, men fungerar dock! :)
Ska absolut ta med mig ditt exempel som inspiration

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.