6 176 läst · 34 svar
6k läst
34 svar
Villa Torekov – större än väntat
Vad menar du med inne i huset? Det lär ju blåsa in under taket, och där finns skjutdörrarna.yonna skrev:
Minns när företaget jag jobbade på utökade med ännu ett hus på tomten. Fasaden bestod av plåtar instoppade i profiler. Det var säkert tätt om det bara regnade rakt uppifrån, men blåste det det minsta, fungerade plåtarna som membranpumpar. De fick silikontäta varenda skarv …
Miss Muffet. Här fick min fantasi " feeling". Framför mig ser jag inte bara dina fluktare, utan även flåsande fiskargubbar, hockeymaskförsedda semispöken, mer maskförsedda ynglingar, vampyrer och allihopa tittar flåsandes på en naken (nåja, det är amerikanska Filmer) tonåring som ovetandes spankulerar omkring därinne. Hur utgången blir avgörs helt av hennes egen dygd. Fin flicka = klarar sig. Dålig flicka = blir hackebiff.MissMuffet skrev:
Staffan
Detta gäller ju de flesta moderna hus med stora glaspartier! Speciellt om man inte har tunga draperier från golv till tak. Jag har inga gardiner i mitt minimalistiska lilla hus. Insynsskyddande häckar mot vägen. Kohage mot norr. Vill någon flukta - så varsågod! Är man rädd ska man inte bo på landet.
I min ungdom bodde jag längst upp på åttonde våningen i en europeisk storstad och en bandit trängde sig in i lägenheten via kvarterets tak. Jag är mindre rädd här på den österlenska vischan!
I min ungdom bodde jag längst upp på åttonde våningen i en europeisk storstad och en bandit trängde sig in i lägenheten via kvarterets tak. Jag är mindre rädd här på den österlenska vischan!
Liknande trådar
-
Villa med byggström 1,5 år senare; bör jag stämma?
Juridik -
Hjälp! Köpt min första villa och får inte upp temperaturen!
Värmepumpar -
11 grader inomhus i villa. Hur energieffektivisera?!
Värme allmänt -
Läckande filter(?) inkommande vattenledning villa
Vatten & Avlopp -
Enklaste vägen från vildvuxen villatomt till helt ok gräsmatta
Gräsmatta