57 321 läst · 36 svar
57k läst
36 svar
Kostnad för 100 m2 träaltan?
Handlade på Bygma , samma pris du nämde.vojma skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet dock inte varför det står 500mm på offerten, det är då 700's i backen..
Blev aningen bättre pris endå tillslut endå
Sen är det ju så att i denna del av landet, i denna stad så kryllar det inte av ställen som säljer byggmaterial , men det går oftast att göra bra affärer endå.
Redigerat:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 514 inlägg
Nej, dom är skräp.vojma skrev:
Det är den med lösa "skor".
Bara lossa muttern och justera om det behövs.
Tror skon heter uniflex eller liknande.
jag köpte nyss plintar av granngubben som gjutit de själv... han tog 30:- styck 20x20x40
dock utan stolpsko men det är gubben som ska bygga så han får lösa det bäst han vill
dock utan stolpsko men det är gubben som ska bygga så han får lösa det bäst han vill

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggde 93kvm förra året, tog totalt 4 dar och landande på strax över 40. 45x170 i bärlinor och bjälklag. 28x120 trall. Gick 1200 lpm trall. Enbart essve skruv. Allt material köptes på XL bygg. Inklusive hemkörning.
Ja tog in offerter och med specad material, skiljde säkert 7-8 k från dyraste till billigaste
Y Yonaz skrev:Hej,
Jag undrar vad jag kan räkna med för kostnader för en ca 100m2 träaltan.
Jag är medveten om att det är väldigt svårt att ange en kostnad då altanen kan se ut i princip hur som helst osv men jag skulle ändå vilja ha något mellan tummen o pekfingret.
Tänkt altanen:
* Trä (förmodligen tryckimpregnerat)
* Löper runt halva husfasaden, varav 60% är suteräng dvs nödvändigt att påla ca 1-2 meter.
* Enkelt och luftigt räcke runt om
* 2-3 trappor om ca 1-2 meter.
Om det är någon som vågar sig på en gissning så vore jag tacksam. Vore också fint om kostanden styckas upp i virkeskostnad och entreprenadskostnad.
Också intresserad av att veta hur mycket mer det skulle kosta att bygga altanen i cederträ istället för tryck.
Tack på förhand![]()
Tjena! Skulle använda en byggsida å räkna själv på löpmeterspriset. Då kan du räkna in i minsta skruv 10% spill
Liknande trådar
-
Ny metod kan sänka kostnaden för vattenläckor i badrum med 100 000 kr
Artikelkommentarer -
Realistisk kostnad för måleri 100 m2?
Färg, Måla & Tapetsera -
Arbetskostnad på 1000kr/kvm för nytt golv
Hantverkare -
Är ett kostnadspålägg för tvättställsblandare på ca 100% rimligt?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Kan nån förklara hur man räknar hem en installationskostnad på ca 100k kr?
Värmepumpar