Tänkte påbörja en byggtråd om mitt blivande badrum och klädvård.
Allt är tänkt att inrymmas i en av kattvindarna i mitt gamla 1,5 plans 20-tals hus.
Nu i helgen har allt tagit en väldig fart och av rivandet återstår nu att skyffla ut spånet i golvet. Sedan påbörjas byggfasen.
Förebilder:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Rummet som har varit garderob och skafferi var från början avskilt med en mellanvägg som förra ägaren tagit upp ett dörrhål i.
Rummen hade från början var sin liten söt spegeldörr med måtten 60×180. Inget man vill ha i ett nytt badrum så den ena sattes igen och den andra byttes mot en mer ändamålsenlig dörr vid renoveringen av rummet utanför.
Efter att ha dammsugit upp det sista spånet (trodde jag) så bestämde jag mig för att riva bort pappen och de lister den satt fast med. Sedan kapades regelbitar och slogs in i golvfacken under väggen. Dels för att hålla spånet på plats men även för att ge viss krysskolvning åt de gamla golvbjälkarna.
Sedan återstod det att dammsuga upp det spån som letat sig in under pappen.
Nu följer att skruva på 45x220 på de gamla bjälkarna för att rikta upp golvet.
Ser ut som du kommer få jobba lite för o bygga upp en regelvägg i det rummet. kan du offra på dig att regla upp alla väggar med normalt ccmått? eller försöker komplettera väggarna så det går o skruva skiver direkt i dom? (för o slippa krympa rummet)
Ser ut som du kommer få jobba lite för o bygga upp en regelvägg i det rummet. kan du offra på dig att regla upp alla väggar med normalt ccmått? eller försöker komplettera väggarna så det går o skruva skiver direkt i dom? (för o slippa krympa rummet)
Jo det kommer att bli en utmaning. Kommer få tjocka på med så lite som möjligt. Det tråkiga är att inget är rakt.
Kört igång med golvreglarna. Med hjälp av laser och långpass försöker jag få allt i våg. Funderar på att köpa mig ett billigare pass, förstår vad min bror menade med att passet är för känsligt.
Golvreglarna låg ju inte direkt på cc 600 så jag bestämde mig för att lägga i lite fler så nu ligger de på typ cc 300, borde ju inte bli sämre i alla fall. Sist idag åkte två skivor 15 mm plywood in som tillfälligt golv.
Nu när man kan ställa upp en bock så har jag rivit lite rör och kabel samt dragit om elen till utomhusbelysningen.
Även hunnit påbörja uppsättandet av vindpappen. Tror det blir bättre med det än begagnade jordpåsar och sånt.