15 065 läst · 20 svar
15k läst
20 svar
Husqvarna frys med ismaskin funkar inte
Har under eftermiddagen haft framme skåpet igen och kunde konstatera att det långt uppe i vattenmatarslangen satt en isbit som gjorde att vattnet inte kom fram i tillräcklig mängd. Detta åtgärdade jag och kontrollerade därefter att vi hade tillräckligt vattenflöde. Har nu monterat ihop allt och gjort en omstart så nu blir det en stor GT med IS!!!R Rickenbacker325 skrev:
Vill rikta ett verkligt stort tack till Electroluxaren som bistått med ovärderlig hjälpa detta ärende.
Ja har ett annat problem som någon kanske kan hjälpa mig med.
Min ismaskin i frysen stänger inte av vattnet i tid och de gör att behållaren för färdiga isbitar fylls med en skvätt vatten och snabbt blir en stor isbit som gör att de inte går att skruva ur isbitar.
tog ut det lite snabbt och kolla ser ut som de är någon sorts givare i botten på den ”isbitsform” som isbitarna blir till i men kan inte hitta något fel.
Min ismaskin i frysen stänger inte av vattnet i tid och de gör att behållaren för färdiga isbitar fylls med en skvätt vatten och snabbt blir en stor isbit som gör att de inte går att skruva ur isbitar.
tog ut det lite snabbt och kolla ser ut som de är någon sorts givare i botten på den ”isbitsform” som isbitarna blir till i men kan inte hitta något fel.
Men för h****e läs trådarna!
BYT INLOPPSVENTILEN!!!
BYT INLOPPSVENTILEN!!!
baksidan där vattenslangen går in