Byggahus.se
R Rickenbacker325 skrev:
Tack, Jag hade tänkt att kolla så att det inte sitter en ispropp någonstans så detta får bli morgondagens jobb. Stort tack för ditt engagemang så här långt. Återkommer.
Har under eftermiddagen haft framme skåpet igen och kunde konstatera att det långt uppe i vattenmatarslangen satt en isbit som gjorde att vattnet inte kom fram i tillräcklig mängd. Detta åtgärdade jag och kontrollerade därefter att vi hade tillräckligt vattenflöde. Har nu monterat ihop allt och gjort en omstart så nu blir det en stor GT med IS!!!
Vill rikta ett verkligt stort tack till Electroluxaren som bistått med ovärderlig hjälpa detta ärende.

• Gilla
SandraPeter och 1 till
  • Laddar…
Nästan två år senare löser den här tråden mitt problem också. Underbart!

Ja har ett annat problem som någon kanske kan hjälpa mig med.

Min ismaskin i frysen stänger inte av vattnet i tid och de gör att behållaren för färdiga isbitar fylls med en skvätt vatten och snabbt blir en stor isbit som gör att de inte går att skruva ur isbitar.

tog ut det lite snabbt och kolla ser ut som de är någon sorts givare i botten på den ”isbitsform” som isbitarna blir till i men kan inte hitta något fel.

Men för h****e läs trådarna!
BYT INLOPPSVENTILEN!!!

Tack! Har kollat innan inlägg men även efter ditt svar men hittar inget om det, dela gärna länk. Sitter ventil ”dumt” till eller är den tillgänglig inifrån frysen?

baksidan där vattenslangen går in

• Gilla
Wikman8
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.