2 356 läst · 11 svar
2k läst
11 svar
Vattenlåset i toaletten
Hobbyelektriker
· Skåne
· 218 inlägg
Ibland om det blåser mycket kan man se att vattnet gungar lite, det händer hemma hos där jag bor också. Det kan också vara början på ett stopp, som de andra säger.
Om den sitter först nerifrån räknat så kan det vara ett begynnande stopp mellan toaletterna , beror på om avluftningen går förbi den högra toan upp till taket , luftar det inte riktigt så kan det bli ett sug vid spolningen , när ni spolar på den högre toan syns något då ,
Sen med att vattnet gungar i en toa är normalt när det blåser ut , mina gör det ,
Sen med att vattnet gungar i en toa är normalt när det blåser ut , mina gör det ,
Har spolat växelvis och kollat men de verkar inte påverka varandra. Det här har hänt vid något enstaka tillfälle för länge sedan men nu sjunker det efter varje spolning. Det ser inte ut att sjunka under vattenlåsningen.R rävlyan skrev:Om den sitter först nerifrån räknat så kan det vara ett begynnande stopp mellan toaletterna , beror på om avluftningen går förbi den högra toan upp till taket , luftar det inte riktigt så kan det bli ett sug vid spolningen , när ni spolar på den högre toan syns något då ,
Förtydligar med att det sjunker inte direkt vid spolning utan sakta, sakta under 30 - 60 min.
För mig verkar det mystiskt. Vattenlåset är ju i rummet och jag kan inte begripa vart vattnet tar vägen???
Redigerat:
30-60 min ??? Vattnet kan inte försvinna någon annan stans än genom toa och avloppsrör , lite långsökt men ändå .
Vet inte , men hur är avluftningen , samt kan det vara ett sug från det kommunala avkoppet , som drar ur tills nivån i toan gör att det inte orkar över i överdelen på toan ,
Säger så här , har ni inget besvär med dålig lukt eller att skiten inte försvinner som den ska och att det gungar är fullt normalt då röret på taket påverkas av lufttrycket , så bry er inte . bara leva med det och gilla läget , det händer nog ingenting
Vet inte , men hur är avluftningen , samt kan det vara ett sug från det kommunala avkoppet , som drar ur tills nivån i toan gör att det inte orkar över i överdelen på toan ,
Säger så här , har ni inget besvär med dålig lukt eller att skiten inte försvinner som den ska och att det gungar är fullt normalt då röret på taket påverkas av lufttrycket , så bry er inte . bara leva med det och gilla läget , det händer nog ingenting
Tack så mycket för synpunkter och tips! Det blir mer och mer mystiskt. Nu har det hänt, sånt som kan hända småfel påpekade av bilprovning, det har självläkt. Bussigt att ni försöker hjälpa. Hoppas jag slipper återkomma.R rävlyan skrev:30-60 min ??? Vattnet kan inte försvinna någon annan stans än genom toa och avloppsrör , lite långsökt men ändå .
Trevlig helg! Önskar han med dasset.