3 828 läst · 4 svar
4k läst
4 svar
Criva garageport
Jag har precis monterat 2st en 4x4 och en 2.5x2.5. Inget fel på själva porten och konstruktionen, de höll leveranstiden och de bästa priset vad jag kunde hitta.
Tyvärr saknades takfästen på båda, en liten summa att köpa egna men när man står där med snickare och inte kan fortsätta blir de ju lite strul.
Följer heller inte med något att spänna fjädrarna med, vilket de borde informera om så man inte står där utan när man behöver de.
Tyvärr saknades takfästen på båda, en liten summa att köpa egna men när man står där med snickare och inte kan fortsätta blir de ju lite strul.
Följer heller inte med något att spänna fjädrarna med, vilket de borde informera om så man inte står där utan när man behöver de.
Handla inget av detta företag!
Vi köpte en 5 meters port, inget var som det borde, bruksanvisning var helt fel, det var dålig passform på vissa bitar, dålig gummilist som satt i en poponitad list som inte var fylld med isolering, nää skitgrejor från öst, och dom var väldigt otrevliga när jag frågade om hjälp, skyllde på att jag var amatör!
Köp av Krokoms portar istället.
Vi köpte en 5 meters port, inget var som det borde, bruksanvisning var helt fel, det var dålig passform på vissa bitar, dålig gummilist som satt i en poponitad list som inte var fylld med isolering, nää skitgrejor från öst, och dom var väldigt otrevliga när jag frågade om hjälp, skyllde på att jag var amatör!
Köp av Krokoms portar istället.
Då drar jag vidare på denna tråden. Jag har byggt ett nytt garage på 120m2, har satt i en industri/ mattsvart slagport på 180 cm som blir som gångdörr, in o ut med Atv’ och snöslungan, om det blir nån snö . Sen har jag då 2 st porthål på 250 x 210 där det ska monteras takskjutport. Jag har öppet till nock, ca 5 meter och ska installera en 2 pelarlyft i den yttersta flygeln. Jag ville ha skenor som följer takets lutning, 27 grader, och dom enda jag hittade på nätet var just då "Criva Portsystem” i Jönköping. Men herre jösses, en monteringsanvisning som framstår som en monteramöbelinstruktion. Det jag mest hänger upp mig på är att supporten e KASS! Jag tog kontakt med dom och sa att många andra Portsystem så är det utlagt monteringsvideos på Youtube, och ni kan inte ens skicka ett Pdf-dokument på rätt port. Svaret blev typ, jag svarade ju på dina frågor. Nej! Rappakalja har jag fått som svar . Nu skiter jag o höra av mig mer, det blir till att improvisera. Så ALLA nu då, ett tips. Leta o köp någon annanstans, så slipper ni detta irritationsmoment.
Med vänlig hälsning, Niklasson.
Med vänlig hälsning, Niklasson.
Liknande trådar
-
Tilläggsisolering garageport hörmann LPU 42, problem med kondens. Finns det någon som har erfarenheter?
Isolering -
Ändra glans garageportar?
Färg, Måla & Tapetsera -
Garageport
Fönster & Dörrar -
Garageportar med bucklor och olika stora paneler?
Juridik -
Eftermontera fönster på garageportar?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus