6 454 läst · 114 svar
6k läst
114 svar
Förbättrad gilla-funktion
Administrator
· Skåne
· 6 435 inlägg
Den är på g. Vi lixade den igår i utvecklingsmiljön men vi valde att inte publicera den förrän vi hade gjort ytterligare några småförbättringar av gillaknappens och reaktionspopupens beteende samt hunnit testa i både android och iphone.
Den kommer med stor sannolikhet att rullas ut inatt.
Den kommer med stor sannolikhet att rullas ut inatt.
Administrator
· Skåne
· 6 435 inlägg
Funktionen verkar användas lite överallt, inte bara i denna tråd och i humortråden.Nötegårdsgubben skrev:
Sedan vi införde reaktioner för 11 dagar sedan så har antalet gilla-markeringar (tillsammans med älska, haha, wow, ledsen och arg) mer än fördubblats, nästan tredubblats.
En del av dessa gilla-markeringar är ofrivilliga på grund av buggen som uppstod i android när man scrollar på vänster sida av telefonen över gilla-knappen, men vi vet inte hur stor del dessa ofrivilliga klick står för. Vi kommer att få svar på detta några dagar efter vi rullat ut buggfixen (sker inatt).
Andelen som reagerat med något annat än gilla så här långt ligger på 2,5 %.
Vanligaste reaktionen efter gilla är i nämnd ordning haha, wow, älska, ledsen och arg.
Mycket skrik för lite ull sa bonden som klippte grisen.Per Eskilsson skrev:
Ska statistiken vara rättvis så får du nog inte bara ta bort alla ofrivilliga likes utan även alla likes i den här tråden...
Edit: Jag ber om ursäkt för den lite tråkiga tonen, men det är så gamla gubbar beter sig när de utsätts för ofrivillig förändring. Jag är för övrigt fortfarande sur för att möjligheten att använda Tapatalk försvann.
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 801 inlägg
Jag sprider fortfarande gillningar som en galen, hur gick det med buggfixen?Per Eskilsson skrev:
Funktionen verkar användas lite överallt, inte bara i denna tråd och i humortråden.
Sedan vi införde reaktioner för 11 dagar sedan så har antalet gilla-markeringar (tillsammans med älska, haha, wow, ledsen och arg) mer än fördubblats, nästan tredubblats.
En del av dessa gilla-markeringar är ofrivilliga på grund av buggen som uppstod i android när man scrollar på vänster sida av telefonen över gilla-knappen, men vi vet inte hur stor del dessa ofrivilliga klick står för. Vi kommer att få svar på detta några dagar efter vi rullat ut buggfixen (sker inatt).
Andelen som reagerat med något annat än gilla så här långt ligger på 2,5 %.
Vanligaste reaktionen efter gilla är i nämnd ordning haha, wow, älska, ledsen och arg.
Administrator
· Skåne
· 6 435 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 801 inlägg
Jag håller högertummen, vänstertummen gillar vidare 
Administrator
· Skåne
· 6 435 inlägg
Nu äntligen har vi förbättrat den förbättrade gilla-funktionen. Nu ska det inte längre bli några ofrivilliga gilla-markeringar när man scrollar över gilla-knappen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 801 inlägg
Hur mycket jag än scrollar över gilla-knappen så kan jag bara gilla inlägget en gång, trots att jag skulle gilla det ett par gånger till.