Postade denna på en känd FB grupp men tycker att den även skulle passa här:
Klart jag röjer min identitet men det må så vara, så här kommer den...
Klart man glor på inspirationsfilmer från Staterna på det mesta, mest blir det snickeri och hantverk och för det mesta smyger jänkarna in en del produktplacering - Om än något diskret. Ni kanske har sett eller hört om just IsoTunes och gett det en tanke så här kommer en som testat...
Efter att ha glott på ett par olika kanaler som höjde IsoTunes till skyarna så bestämde jag att det var dags att byta ut mina Peltor kåpor som absolut ger bra musik men på samma gång får perspirationen att öka nått så kopiöst och på samma gång inte vilja vara kvar på huvudet.
Vanliga proppar har varit det senaste men visst tusan jobbar vi bättre till Musik!? Man blir ju lite less på tystnaden liksom - Så jag beställde ett par IsoTunes Pro, dom värsta självklart. Ni har säkert hört dem nämnas på olika kanaler på "Tuben".
Vet ni inte vad IsoTunes det är så sammanställer jag kort: Inte "Noise Cancelling" som är det heta med Bose i täten just nu utan "Noise Reduction".
Propparna dämpar alltså i medel 27dB, Over-Ear lösning (Endast Pro), möjlighet till musik och telefon över Blåtand. Smidiga, lätta och med 10timar aktivt (240timmar passivt, telefon) spelande så passar det för de flesta i hantverkaryrket.
Jag vill som ge en uppfattning vad jag anser så här långt:
+ Vikten
+ Passform, justerbara over-ear byglar
+ Möjlighet till två BT enheter då iaf jag har en "Jobb" lur och en "Privat" lur. Båda ringer i lurarna.
+ Ljuddämpning, som ett par pluggar i öronen. ca 27dB.
+ Justerbar Over-ear lösning som gör att även vi med uppenbart missbildade öron kan ha lösningar som sitter kvar.
+ Memory foam på propparna
+ Flera olika storlekar på proppar
+ Icke så ljuddämpande proppar när man vill höra ljuget på bygget.
+ Smidig förvaringslösning
+ USB laddning
+ IPX4, Splash-prof
Sen till det värre.
- Vilket skitljud på musik/podcasts?
Sån grym produkt, med sådan potential och så låter det bara mid och dist i lurarna när man spelar musik.
Absolut, jag har kört bil i USA och insett att dom kanske har lite dålig koll på det här med musik då dem ändå kör AM bandet och det mesta låter lite kasst. Jag är ingen HiFi nörd men man förväntar sig lite mer från lurar i 800-900 kronors klassen. (Plus tull och moms!!!)
Man skriver att det är en begränsning till 78dB på musiken och det köper jag att ett billigt filter skulle hålla det klippt men det måste ju inte sträcka sig igenom hela frekvensbandet och göra allt skit, skönsång låter prima men glöm drömmen när du skall spika, såga och tro att lite metal skulle öka tempot. Oljudet blir nog så outhärdligt att du banne mig bommar spiken och sågar snett.
Detta till trots - Jag behåller dem, kompromissen mellan stora tunga Peltor och tysta proppar mot dubbla BT telefoner, mindre svettningar men något kasst ljud gör det ändå värt det.
Sen kommer balansgången vilken typ av rock som passar dessa lurar och ökar tempot på jobbet - In Flames som får i vart fall mig att spika fort och såga rakt låter ungefär som att man borde kasta hammaren i havet och såga sig själv i benet....
IsoTunes spelar det smart med en "Svensk" shopping sida men glöm inte att posten lägger på en fin slant för tull och moms.
Är jag nöjd - Mjaaa... Det väger över mot plus sidan trots allt...
Och nej - Jag har inget samröre med IsoTunes, definitivt inte sponsrad och betalade fullpris för deras produkter.