186 896 läst · 1 031 svar
187k läst
1,0k svar
Vad händer hos IP-Only?
Jag har inte sett några tecken på ytterligare aktivitet öster om Revingevägen utanför Södra Sandby. De grävde ju ett par hundra meter innan semestern men sedan har det inte hänt något.

När det gäller utmärkning av el och teleledningar så gjordes det utanför vårt hus för ca ett år sedan men än så länge har varken IP-Only eller någon annan grävt i det området. Någon måste ju ha beställt utmärkningen av en anledning men nu är markeringarna borta så det får ju göras om om/när det ska grävas. Att de märker ut ledningar är alltså långt ifrån någon garanti för att det kommer att grävas inom snar framtid.G ekaa88 skrev:
Husägare
· Sörmland
· 1 447 inlägg
Nej det så klart, men nyfiken som man är så såg jag ett gäng maskiner och gräv entréprenörer 2km bort så jag åkte förbi och frågade om det var iponly jobb på gång och svaret blev ja, så jag hoppas ännujac skrev:
Jag har inte sett några tecken på ytterligare aktivitet öster om Revingevägen utanför Södra Sandby. De grävde ju ett par hundra meter innan semestern men sedan har det inte hänt något.
När det gäller utmärkning av el och teleledningar så gjordes det utanför vårt hus för ca ett år sedan men än så länge har varken IP-Only eller någon annan grävt i det området. Någon måste ju ha beställt utmärkningen av en anledning men nu är markeringarna borta så det får ju göras om om/när det ska grävas. Att de märker ut ledningar är alltså långt ifrån någon garanti för att det kommer att grävas inom snar framtid.![]()
Då är det bara att hålla tummarna. Här var de 1,6 km bort när arbetet plötsligt upphörde i somras och grävarna inklusive kabelrullar mm försvann spårlöst. Jag hoppades att det bara var p.g.a. semesteruppehåll men isåfall verkar de ha en väldigt lång semester. Jag får väl försöka kolla med de som bor där de slutade gräva vid tillfälle men jag har inte hört om någon i närheten som blivit inkopplad ännu förutom @harry73 .
Jag har svårt att tro att vi är de enda i området med fiber, men om jag testar att beställa fiber på grannarnas adresser får ja ett meddelande att fibern är beställd men inte färdig än.
Så var det också hos oss, trots att lampan på fiberdosan lyste.
Jag fick berätta för ip only att min anslutning var färdig.
Undrar hur många grannar redan är anslutna utan att veta det.
Jag uppmanar alla att kolla fiberdosan.
Två gröna lampor betyder att allt är färdigt
Så var det också hos oss, trots att lampan på fiberdosan lyste.
Jag fick berätta för ip only att min anslutning var färdig.
Undrar hur många grannar redan är anslutna utan att veta det.
Jag uppmanar alla att kolla fiberdosan.
Två gröna lampor betyder att allt är färdigt
Hos oss är det nog bara en lampa som lyser för att indikera att dosan har strömförsörjning. Killen som installerade förklarade att jag absolut inte fick dra ur elkontakten nu när dosan blivit inkopplad för då skulle det bli någon sorts problem i andra änden. Med tanke på att det sedan bara finns en tom flexslang ut genom väggen så är det lite oklart för mig hur detta problem skulle kunna uppstå. Men jag litar helt på deras kompetens och låter den vara inkopplad. 
Husägare
· Sörmland
· 1 447 inlägg
Ringde ip only precis, 2 signaler sen svar.
Ditt område är uppstartat igen, vi hoppas ha fått ut stammen till dig innan snön men vi lovar inget.
Ditt område är uppstartat igen, vi hoppas ha fått ut stammen till dig innan snön men vi lovar inget.
Husägare
· Sörmland
· 1 447 inlägg
Medlem
· Södermanlands län
· 110 inlägg
Då kanske det finns lite hopp även för mig i norra delarna av Sörmland.
Det tråkiga är att jag vet att de ännu inte varit i kontakt med markägare och vägförening.
Vet att dessa är besvikna på hanteringen hittills och kommer därför att vara noggranna med att allt ska bli rätt. Inte minst efteråt vad gäller återställning.
En sak till är ju att man hittar fornlämningar och runstenar här så fort man börjar gräva...
Det tråkiga är att jag vet att de ännu inte varit i kontakt med markägare och vägförening.
Vet att dessa är besvikna på hanteringen hittills och kommer därför att vara noggranna med att allt ska bli rätt. Inte minst efteråt vad gäller återställning.
En sak till är ju att man hittar fornlämningar och runstenar här så fort man börjar gräva...
Husägare
· Sörmland
· 1 447 inlägg
Ja vår vägförening fick till sig förslag på dragning, mitt i vägenL lindquist_o skrev:Då kanske det finns lite hopp även för mig i norra delarna av Sörmland.
4 månader senare kom samma dragning mitt i vägen som förslag med uppmaning att snabbt återkoppla så dom kunde stämpla godkänt.
Så full koll bör man verkligen ha själv