Köpte för ett par år sedan en bensindriven trimmer för sladd inte fungerar. Det har bara varit problem och den stinker och väsnas. Miljömässigt så är Stigan helt rätt- den är tyst, utan utsläpp och inget CO2-avtryck.
Veckans vinnare tar hem en 24-volts grästrimmer från STIGA med tillhörande 4.0 Ah-batteri och laddare. Det innebär att du både får kraft och lång batteritid i en och samma kombination. Grästrimmern heter SGT 24 AE. Den har delbar rigg för enklare förvaring, samt flera justeringsmöjligheter som gör att du exempelvis kan vinkla trimmerhuvudet och handtaget.
Totalt värde cirka: 1 900 kronor
Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vad har STIGA SGT 24 AE för motoreffekt?
Svaret hittar du här: [länk]
1. 150 watt
X. 160 watt
2. 170 watt
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 september.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från STIGA. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.
Vi tackar STIGA för att de sponsrar den här tävlingen.
X 160w
För min flymo har flygit till tippen och jag behöver en stiga som kan stiga fram och ta jobbet.
Svar 160w
Den här skulle jag verkligen vilja ha. Har massor av trånga, svåråtkomliga partier i trädgården och skulle behöva en lättare och miljövänligare maskin att jobba med. Håller tummar och tår!
Vad är väl vackrare än en välskött trädgård? Brukar låna svärfars trimmer när gräskanterna blivit för bedrövliga... Önskar mig nu en alldeles egen så jag kan bibehålla den trivsamma känslan på gården Vår fantastiska villa fyller 100 år inom kort och då har vi planerat en stor fest. Samtidigt fyller maken 50... Här ska firas och vi hoppas få göra det med stil.
Och det bästa med en spännande trimmer är att kidsen plötsligt gärna att hjälpa till... ;-)
X 160 W
En stiga trimmer behöver JAG SNÄLLA SNÄLLA :-D För en ojämn kamp mot alla gräskanter runt min 1500 m2 tomt... ligger på knä med en kantsax där det är värst nu... SNÄLLA nån... det kan man ju inte göra !! tänker jag varje gång...
Har en trotjänare med sladd, en Bosch vi köpte samtidigt som vårt hus 2001. Fantastisk kvalitet men jag märker att den är trött och inte riktigt gör sitt tänka jobb kring rabatternas kanter så den borde få en välbehövlig pension och medalj för "mycket väl utfört arbete", och jag kan få en ny arbetshäst inför nästa trimningssäsong.
Svar: X
När man köper ett hus själv är det mycket som ska införskaffas och man får prioritera hårt för både hus och trädgård. Mitt köp var ett dödsbo och trädgården behöver mycket kärlek och omvårdnad efter att ha stått oskött. Både trädgården och jag hade glatt oss åt en puff i rätt riktning, med ett nytt redskap att jobba med!
Mvh
Helena
Veckans vinnare tar hem en 24-volts grästrimmer från STIGA med tillhörande 4.0 Ah-batteri och laddare. Det innebär att du både får kraft och lång batteritid i en och samma kombination. Grästrimmern heter SGT 24 AE. Den har delbar rigg för enklare förvaring, samt flera justeringsmöjligheter som gör att du exempelvis kan vinkla trimmerhuvudet och handtaget.
Totalt värde cirka: 1 900 kronor
Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vad har STIGA SGT 24 AE för motoreffekt?
Svaret hittar du här: [länk]
1. 150 watt
X. 160 watt
2. 170 watt
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 september.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från STIGA. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.
Vi tackar STIGA för att de sponsrar den här tävlingen.
Grattis säger vi denna veckan till Scabbers Wes som ska få överraska sin sambo med en grästrimmer. Att klippa slänter är inte kul, men det blir roliga med underlättande verktyg. Stort grattis!
Motivering: Skulle gärna vilja vinna trimmern då vi inte har någon alls i dagsläget. Vi har en hel del branta och långa slänter och min stackars sambo får gå och dra gräsklipparen i för jag är inte tillräckligt stark. Detta vore en dröm att kunna överraska honom med en sådan här fin och tyst trimmer!
Nu har trimmern dykt upp! Sambon gav sig ut direkt för att prova och han blev förvånad över vilken kraft det var i den. Återigen stort tack för att jag fick överraska min sambo med denna fina trimmer, han blev så himla glad! Bifogar en bild från provkörningen i en av våra slänter