I helgen blev jag klar med all isolering, panel och övriga snickerier. "Bara" några lister kvar.
Fick även dit skjutdörrarna. Köpte ett vakumhandtag på Jula som underlättade en hel del. Men satan va tungt det är att bära 50kg med en hand ca 25m.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har även påbörjat att sätta dit dom fasta partierna men det va svårare än väntat. Det är högre precision på montaget av dom, måste vara på millimetern rätt.
Jag rekomenderar att du inte ställer stolparna på trädäcket utan istället ställer dem på nya plintar.
Sätt sedan kraftiga längsgående reglar mellan dem direct under där skjutpartierna ska gå.
Skjutpartier har har mycket högre krav på nerböjning än vad ett trädäck har.
Jag håller med.
Gör nya plintar som du har kontroll över så kommer det inte bli några bekymmer.
Jag håller med.
Gör nya plintar som du har kontroll över så kommer det inte bli några bekymmer.
Tack för eran omtanke
Verkar fungera bra ändå, jag har kontrollmätt och det är inte en mm nedböjning än så länge.
Kommer dock att säkra upp med snedsträvor mot plintarna.
Uppdatering:
Igår bröt jag ihop och gav upp.
Försöka sätta in 2 meters glasrutor på 50kg själv i 27-28 graders värme är inte att rekommendera.
När det är fasta partier så är det millimeterprecision så det är mycket mycket svårare än skjutpartier.
Nu sitter i alla fall det första 3-delade fasta partiet på plats, dock inte 100% inpassat.
Idag kom min far som är nybliven pensionär och hjälpte mig med dörren. Så skönt att ha hjälp av nån som är nogrann vid sådana moment.
Vi fick göra lite speciallösningar med fodret eftersom husväggen vi utgick ifrån är sned.
Resultatet blev så bra att det va värt att fira med ett glas rosé
Det vlev ju aldrig någon bild på slutresultatet så här kommer en.
Rätt skönt att sitta i höstmörkret i favoritfotöljen och tänka tillbaka på allt slit som ligger bakom det här.
Bilden gör ju tyvärr inte verkligheten rättvisa och än så länge har vi bara provisorisk möblering.
Utan uppvärmning så är det just nu 22 grader tack vare att solen har varit framme några timmar.