Vi har ett liknande problem, dock ligger vändzonen i slutet av gatan. Två hus ligger i anslutning till vändzonen. Fyra bilar parkeras där regelbundet, ibland även fler om de har besök. Ena huset har ett garage och en liten parkeringsplats de byggde här om året, men garaget är fullt med bråte så deras två bilar står med arschlet ut i vändzonen. Huset bredvid HADE ett garage, men de byggde om det till mancave typ. Deras båda bilar står med arschlet ut i vändzonen. Det går inte att vända en bil utan att backa och ha sig. Vända med släp? Glöm det. Och när det är sophämtardag ställer de ut sina soptunnor MITT I vändzonen. Ena huset har en hängbjörk som lämpligt nog hänger ner över skylten för vändzon och parkering förbjuden.
Man kan få spader för mindre...
Man kan få spader för mindre...
D dthompa skrev:
Fantastiskt hjälp man kan få på ett forumD dthompa skrev:
När jag ska bygga ett förråd kommer jag att ställa en fråga om det till dig @dthompa, kanske den är färdig dagen efter
Alltså.... Tack!!!!D dthompa skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I morse

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu!
Stort stort tack!!!!
(Det är inte ständig storm hos oss träden har vuxit så där)
Haha ja den ser rätt stor ut! Men det är #1 en infart till en parkeringsplats #2 en infart till ett bostadsområde #3 en anslutande trottoar #4 en anslutande cykelväg samt #5 ett sophus med lastbrygga inbyggt i vändzonen, så även om den ytmässigt är stor är det många funktioner som ska få plats.
Jag tror de drog åt tumskruvarna på ägaren! För han har skickat nån slags mysko ursäkt till mig på Facebook. Föreslog att han skulle be styrelsen om ursäkt istället det är ju de som utan resultat försökt få honom att flytta dem. Sätter en tjuga på att någon står i beroendeställning på nåt vis, men orkar inte ens tänka tanken att försöka luska i detS johd01 skrev:
Grymt vad kul att det löste sig. Även om det var en stor vändplan får man faktisk hålla sig till reglerna som finns.
Bara hoppas dom inte kommer tillbaka.
Jag körde med vänliga ord mot kommunen men bad att få prata med ansvarig chef för avdelningen. Man vinner oftast inget med hårda ord, utan lugnt och sansat med kött på bena förklara läget. Var ju egentligen glasklart i detta fall med parkeringsförbud så dom har ju inte så många val
Lycka till med taket.
Bara hoppas dom inte kommer tillbaka.
Jag körde med vänliga ord mot kommunen men bad att få prata med ansvarig chef för avdelningen. Man vinner oftast inget med hårda ord, utan lugnt och sansat med kött på bena förklara läget. Var ju egentligen glasklart i detta fall med parkeringsförbud så dom har ju inte så många val
Lycka till med taket.
Ett tips. Man vill inte lägga ner tid, energi och pengar. Man vill bara få bort fordonen.
Man vill inte bryta mot lagen. Man vill inte göra åverkan.
Man tömmer däcken genom att trycka in ventilerna.
Då fattar ägaren snabbt budskapet.
Värre med skrotbilar, då ingen bryr sig.
Man vill inte bryta mot lagen. Man vill inte göra åverkan.
Man tömmer däcken genom att trycka in ventilerna.
Då fattar ägaren snabbt budskapet.
Värre med skrotbilar, då ingen bryr sig.