Byggahus.se
A
F f_s_81 skrev:
Så här har vi det . Jag tycker det beror lite på hur stora ytor man har om det ska vara kakel ändå upp[bild]
Och också om man har väggskåp på sidorna eller inte. Har man som du på båda sidor tycker jag att det funkar.

j.f.s
Så här ser det ut hos mig. Och ja, jag borde skaffa ett mörkt doslock :crysmile:

• E74A9DDA-10F3-4E47-AE1A-30C6E6838D77.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
TickyNucker
mathiash77 skrev:
Jag kan rekommendera Fibo våtrumsskiva istället för kakel.

[bild]
Är det alltså en skiva som ser ut som kakel?

A
TickyNucker TickyNucker skrev:
Är det alltså en skiva som ser ut som kakel?

Ja det är en skiva som ser ut som kakel (eller annat mönster). Finns i olika dimensioner men är lätt att kapa ner för att passa i längd och höjd.

Sök på våtrumsskiva Fibo

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
A
Lite svårt att se. Men vi beslutade oss för kakel hela vägen upp till tak. Man kan se hålet där fläktröret skall ut till intillliggande rum.

Nästan alla använder ju kakel och inte stänkskiva så det kan ju inte bli speciellt fel.

• E4F8F44D-410E-45F6-8FB7-0A2070257A80.jpeg
    Skapa konto
A
Så här blir en del av köket. Kaklet går alltså hela vägen upp bakom fläkten och hela vägen bakom diskbänken.

Vid ytterhörnet så blir det INGEN sån där ful kantlist i metall eller plast utan vi målar helt sonika kortsidan av kakelplattorna. Så har vi gjort i ett av badrummen och det ser bra ut och är mycket enkelt att göra och är billigt.

• 7CA89702-0FEA-410B-9087-EED1823100BC.jpeg
    Skapa konto
  • Gilla
Richard_F
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Här tycker jag det passar väldigt bra med kakel hela vägen upp,
[bild]
Det här tyckte jag var riktigt snyggt! Undar vad det för färg på kakel och fog. Ser inte helt vitt ut men det kanske är fotot som luras.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.