1 647 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Ahlsells priser genom LRF.
Är det någon som handlat genom LRF och vet hur procenten generellt ligger för vvs och el? Jag var in och köpte lite halvhårda förkromade kopparrör igår, 15 mm storlek och längderna 2 meter och 2,75 meter. Priset jag betalade var 156 + moms för 2 meter och 214 + moms för den längre. Är det dåligt? Vad betalar ni?
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 020 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 020 inlägg
Ja, dina priser är dåliga.
Kolla rinkaby rör så ser du att Ahlsell inte är billiga på sånt.
Kollade bara snabbt på rinkaby nu:.
2000mm förkromat 15mm kostar 150kr med moms.
2750mm förkromat 15mm kostar 206kr med moms
Kolla rinkaby rör så ser du att Ahlsell inte är billiga på sånt.
Kollade bara snabbt på rinkaby nu:.
2000mm förkromat 15mm kostar 150kr med moms.
2750mm förkromat 15mm kostar 206kr med moms
Olika firmor kan ha samma rabattsats på en produkt men listpriset är olika och då betalar de ju inte heller samma pris.
Jag handlar en hel del på Ahlsell via mitt lrf-medlemskap. Ofta tar jag vvs-grejer på Ahlsell även om det är dyrare än rinkaby då det är mkt smidigare att bara svänga in och hämta det som behövs istället för att vänta på levererans. Det går också ganska lätt att komma upp i fraktfritt på Ahlsell och då får jag det hemleverat dagen efter om jag beställer innan 1815.
Jag handlar en hel del på Ahlsell via mitt lrf-medlemskap. Ofta tar jag vvs-grejer på Ahlsell även om det är dyrare än rinkaby då det är mkt smidigare att bara svänga in och hämta det som behövs istället för att vänta på levererans. Det går också ganska lätt att komma upp i fraktfritt på Ahlsell och då får jag det hemleverat dagen efter om jag beställer innan 1815.
Liknande trådar
-
Grovdammsugare som kan blåsa ut genom fönster?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Täta genomföring i grundmur? Isolera..?
Grund & Markarbeten -
Kan jag sätta friskluftsventiler bakom ytterpanelen i luftspalten? Istället för att borra genom ytterpanelen?
Lösvirke & Timmerhus -
Hur gör man med Duro Easy cover vid rörgenomföringar och manschett på väggen?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur står sig Ahlsells priser jämfört med internetbutiker?
Vatten & Avlopp