Byggahus.se
Hej
Bygger altan. Fått leverans av trall som är 2.5 år gammal varvat med ny trall av annan längd som ligger längst upp. Hur ska jag tänka? Se bild.

A) Vara glad att den är torr och montera på?
De äldre brädorna är runt 115 mm breda, hur ska jag matcha/montera dem rörande glipan jämfört med de nya brädorna (120 mm)?

B) Begära rabatt pga att 10% av rötskyddsgarantin har passerat?

C) Begära att de hämtar dem och ger mig batch med närmare datum?

En till fråga är om det gråna till sig mot snarlik nyans om något år - eller är det att drömma och alldeles för osäkert?

Tack på förhand

20170525_203225-1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Jag tycker att det är rimligt att hela leveransen är likadan i alla fall. Man ska inte behöva pussla och fundera på hur man ska lägga för att det ska bli ett jämnt resultat i slutänden. Och det skulle inte kännas okej att hela bygget ser halvskumt ut precis när det är nygjort men "förhoppningsvis rättar till sig om nåt år". Hade allt varit torrt och grått hade jag inte haft något emot det dock.

Om det är 20 års rötskyddsgaranti så hade jag inte bytt mig om att 10% passerat, bara byggt altan.

Reklamera såklart.

• Gilla
yonna
  • Laddar…
De torra slår du med 2 mm mellanrum, de blöta slår du kloss mot varandra så blir det jämna springor när det torkat.
Du får en fin altan!

Helt klart ringt och sagt åt dom att komma och byta till ny trall!

När jag beställde min sa jag att jag ville ha all trall nytryckt och ur samma batch just för att jag ville ha dom så lika som möjligt.

Rejäl rabatt eller så får de byta ut en från samma batch, svårt att veta hur det kommer torka

Tack för era svar - det löste sig direkt när jag klagade!

A ador skrev:
Tack för era svar - det löste sig direkt när jag klagade!
Okej, hur löste det sig.... ?

/P-A

P Pagno skrev:
Okej, hur löste det sig.... ?

/P-A
Efter att jag hade gått in på kontoret och klagat och de hade funderat ett tag hur de kunde ha en sådan äldre packe liggandes så bytte de utan problem ut hela mot sådant som hade snarlikt datum som de kortare brädorna. Jag har nu samma glipor överallt.

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.