Byggahus.se
Hej!
Jag kan ingenting om hus men är det någon som vet om det är samma "uttag/kopplingar" på wc/blandare/tvättställ osv i Frankrie och Italien som här hemma? Tycker de har så mkt snyggare saker där nere men går det ens att passa till svensk standard?:thinking:

Om du kan hitta monteringsanvisningar på produkterna kan du visa den för en vvs:ar och fråga. Svensk standard tror jag dock är annorlunda än många delar av Europa. Ex har vi 160cc som standard på blandare men vanligare med 150cc utomlands (vilket förstörde för oss då jag råkat köpa en vacker blandare som var 150cc till vårt nyrenoverade badrum i svensk standard) :sweat:

• Gilla
hannahan
  • Laddar…
BirgitS
Det kan vara problem med garantier och reservdelar om man köper t.ex. blandare utomlands.

• Gilla
hannahan och 1 till
  • Laddar…
OK, tack för svar!(y):D

Har köpt Herbeau köksblandare direkt från Frankrike. Under halva priset jämfört med Sverige. Inga problem att installera. Mycket bra kvalitet. Reservdelar finns i Sverige (har inte behövt)
Säljarlandets garantier gäller inom EU. Visst är det krångligare men man kan få hjälp av ”Konsument Europa” om det strulas för mycket.

• Gilla
hannahan
  • Laddar…
Kolla bara vilket tryck de är klassde för, tillåtet maxtryck i ledningarna i sverige är tre ggr så högt som i sydeuropa.

Redigerat:
  • Gilla
hannahan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.