6 000 läst · 6 svar
6k läst
6 svar
Vägghängd toalett
Hej!
Jag kommer under våren att montera en vägghängd toalett i vårt pågående nybygge.
Har tittat runt och hittat ett väldigt billigt set hos Byggmax:
http://www.byggmax.com/se-sv/byggvaror/badrum-wc-bastu/wc/wc-spolsystem/06401/vagghangd-toalett
Frågan är om man vågar köpa detta... Någon som har erfarenhet av Cersanit? (bra eller dåliga), eller har något annat tips som man bör tänka på?
Tack på förhand!
Jag kommer under våren att montera en vägghängd toalett i vårt pågående nybygge.
Har tittat runt och hittat ett väldigt billigt set hos Byggmax:
http://www.byggmax.com/se-sv/byggvaror/badrum-wc-bastu/wc/wc-spolsystem/06401/vagghangd-toalett
Frågan är om man vågar köpa detta... Någon som har erfarenhet av Cersanit? (bra eller dåliga), eller har något annat tips som man bör tänka på?
Tack på förhand!
Medlem
· Västragötaland
· 271 inlägg
Har ingen åsikt om produkten men Bauhaus har sålt kit med fixtur, spolknapp av märket Grohe med tillhörande wcskål från gustavsberg för 2500kr
klart mycket dyrare men då får du kvalite. Läckande fixturer eller problem med reservdelar är inget att önska.
klart mycket dyrare men då får du kvalite. Läckande fixturer eller problem med reservdelar är inget att önska.
Vi valde även Grohe och jag måste säga att jag är mycket nöjd! En aspekt du inte får glömma är hur tyst toaletten är när man spolar. Tystnad under nattliga besök är också värdefulltbozze4evigt skrev:
Byggmax säljer fortfarande Cersanit komplett sats för 1495:-, och skriver att det är en "kundfavorit".
Någon som har erfarenhet av den?
Någon Grohe/Gustavsberg-kombo för 2500:- finns inte hos Bauhus längre i alla fall, det hade ju varit smutt annars
Någon som har erfarenhet av den?
Någon Grohe/Gustavsberg-kombo för 2500:- finns inte hos Bauhus längre i alla fall, det hade ju varit smutt annars
Också intresserad av Byggmax grejen. Några omdöme?S Snickerick skrev:
Då säger jag nej!
Kranar, blandare och toaletter börjar garanterat med tiden att läcka vatten. Då är det bra om det finns reservdelar och inte någon universaldel. Nej spara inte in på sånt som används så frekvent som en toa.
Vi valde i alla fall IFO inbyggnadsgrejer i nya badrummet.
Kranar, blandare och toaletter börjar garanterat med tiden att läcka vatten. Då är det bra om det finns reservdelar och inte någon universaldel. Nej spara inte in på sånt som används så frekvent som en toa.
Vi valde i alla fall IFO inbyggnadsgrejer i nya badrummet.