3 530 läst · 21 svar
4k läst
21 svar
Om man inte vill ha kakel...?
Måla med våtrumsfärg? Kan man göra det själv?P p.lundgren skrev:Jag satte våtrummsmatta på väggar och golv i lägenheten och jag kommer förmodligen att göra det på landet också när jag gör det badrummet. Bra att kolla på [länk]
Man kan också måla väggarna med våtrumsfärg. Jag har läst om våtrumspanel, men det har jag aldrig sett någonstans
Tarkett och Forbo har väggmattor, du kan surfa dit och kolla vad de har för mönster.
Det vore ett fantastiskt sätt att fräscha badrummen till jag ska renovera upp dem på riktigt nästa år, för att få en lugnare ton i dem...
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Såklart får du välja vilka material du vill men ha en dialog med hantverkaren före. Låt säga att du betalar 100 % hos grossisten så har de 10-40% i rabattsats. Då kan de hellre handla billigt och lägga på 10 % så vinner alla på det.M EmmaRa skrev:
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Målningssystemen i våtrum innebär lite mer jobb (ex montering av väv) än att bara dra på en omgång färg, så om det inte är fullständig misär i rummet hade jag sparat kraft och tid till den riktiga renoveringen. Men visst går det.M EmmaRa skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
De som gjorde RWC hade sin behörighet via GVK. De har bytt ut samma tre klinkerplattor totalt fyra gånger pga att de suttit löst. Sista gången lossnade tätskiktet under.
Blir spännande att se nästa steg.
Blir spännande att se nästa steg.

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 512 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 512 inlägg
Liknande trådar
-
Hur fungerar det om man vill handla på postorder från Norge.Dom är ju inte med i eu så tillkommer tullavgifter
Information & Feedback -
Alger som inte vill ge med sig…
Pool -
Innerdörr till tonårsrum(!) som inte vill stängas
Fönster & Dörrar -
Jordfräs som inte vill starta
Trädgårdsmaskiner -
Kompressorn till min frys vill inte starta (Cylinda FB1500A+)
Vitvaror