Byggahus.se
M
P p.lundgren skrev:
Jag satte våtrummsmatta på väggar och golv i lägenheten och jag kommer förmodligen att göra det på landet också när jag gör det badrummet. Bra att kolla på [länk]

Man kan också måla väggarna med våtrumsfärg. Jag har läst om våtrumspanel, men det har jag aldrig sett någonstans

Tarkett och Forbo har väggmattor, du kan surfa dit och kolla vad de har för mönster.
Måla med våtrumsfärg? Kan man göra det själv?
Det vore ett fantastiskt sätt att fräscha badrummen till jag ska renovera upp dem på riktigt nästa år, för att få en lugnare ton i dem...

M EmmaRa skrev:
SÅ mycket inspiration. Tack!! Har rätt milda färger i huset i övrigt blandat med en del teakmöbler och så, så ser gärna att badrummen också är rätt lugna.

Men kan man alltså köpa in allt själv, ge en hantverkare och ba ”jag vill att ni använder det här tack”? :)
Såklart får du välja vilka material du vill men ha en dialog med hantverkaren före. Låt säga att du betalar 100 % hos grossisten så har de 10-40% i rabattsats. Då kan de hellre handla billigt och lägga på 10 % så vinner alla på det.

• Gilla
milimani
  • Laddar…
A
Det kan man absolut, läs arbetsbeskrivningarna innan bara!

• Gilla
milimani
  • Laddar…
M EmmaRa skrev:
Måla med våtrumsfärg? Kan man göra det själv?
Det vore ett fantastiskt sätt att fräscha badrummen till jag ska renovera upp dem på riktigt nästa år, för att få en lugnare ton i dem...
Målningssystemen i våtrum innebär lite mer jobb (ex montering av väv) än att bara dra på en omgång färg, så om det inte är fullständig misär i rummet hade jag sparat kraft och tid till den riktiga renoveringen. Men visst går det.

• Gilla
milimani och 1 till
  • Laddar…
M
Vad ska man tänka på när man väljer våtrumsentreprenör sen föreesten? Vilka certifikat bör de kunna uppvisa?

De som gjorde RWC hade sin behörighet via GVK. De har bytt ut samma tre klinkerplattor totalt fyra gånger pga att de suttit löst. Sista gången lossnade tätskiktet under.

Blir spännande att se nästa steg.

• Gilla
uhmfufu och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
M EmmaRa skrev:
Vad ska man tänka på när man väljer våtrumsentreprenör sen föreesten? Vilka certifikat bör de kunna uppvisa?
GVK för plastmattor/tapeter, BKR för kakel och klinkers samt Säkert vatten för VVS.

• Gilla
milimani
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.