58 482 läst · 281 svar
58k läst
281 svar
Husbyggaren lurar mig!
Jag håller med. Jämförelsen med laminat istället för parkett ju rätt bra Eller som när man väljer den dyra spisen, micron, köksluckor mm. Det är inte enbart det praktiska som behöver vägas in i ett val av produkt eller lösning.Nyfniken skrev:
Grejen här är att TS inte valt eller beställt fönsterna med den här specifikationen.Erik_Hansson skrev:
Edit: jo beställt har TS gjort eftersom att de stod med i avtalet. Det är dock en specifikation gjord av leverantören för att leva upp till kraven på slutprodukten. Klarar de sig med en annan specifikation utan att förändra specifikationen på slutprodukten borde de leva upp till beställd slutprodukt.
Sedan kan man även ta det funktionella planet.
Har du faktiskt specificerat ett fönster med med låga uvärdet? Eller är det något som du såg och kom ut upp nu när du lusläst kontraktet iom att ni har en tvist?
Har du faktiskt specificerat ett fönster med med låga uvärdet? Eller är det något som du såg och kom ut upp nu när du lusläst kontraktet iom att ni har en tvist?
Det spelar väl mindre roll. Jag har betalat x antal miljoner för huset och enligt kontraktet ska jag ha de specade produkter. Om jag skriver dit den eller om entreprenören har skrivit dit den innan avtalet skrivs under spelar inte roll. Det är fortfarande avtalet som gäller, som båda har skrivit under.A atomlab skrev:
Tro mig jag är på din sida i det här fallet! Byggare som är småaktiga är det värsta jag vet.
I en tvist så kommer du säkerligen att vinna. Det jag syftade på var om du redan i ett tidigt stadie yrkade på att ha lågenergifönster så skulle det var ett starkare fall.
I en tvist så kommer du säkerligen att vinna. Det jag syftade på var om du redan i ett tidigt stadie yrkade på att ha lågenergifönster så skulle det var ett starkare fall.
Fråga är då hur man bevisar att jag ville ha lågenergifönster från början? Finns ju inget nedskrivit om just detta.A atomlab skrev:
Jag lider med dig TS. Att känna sig lurad i en så stor affär är riktigt jobbigt.
Jag skulle ta diskussionen med byggaren att du som enkel lekman naturligtvis förväntar dig att få det avtalet specar. Tvist vill ingen ha så hur kan ni mötas och var?
Jag skulle ta diskussionen med byggaren att du som enkel lekman naturligtvis förväntar dig att få det avtalet specar. Tvist vill ingen ha så hur kan ni mötas och var?