5 219 läst · 5 svar
5k läst
5 svar
Takfönster sprack av värmen, täcker försäkringen...?
Hej, bara en allmän konstig fråga. Som titeln säger. Takfönstret sprack mellan igår och fram till nu då vi inte varit hemma. Troligen av värmen då sprickan är på insidan. Täcker detta försäkringen eller jag ska hosta upp för ett nytt takfönster bara...?
Jag är tveksam till att de ersätter sprucket fönster.
Glas brukar heller inte spricka pga värme utan ofta finns det ett bakomliggande fel.
Denna fråga var tidigare uppe på PLUS "om jag minns rätt"?
Då var det monteringsfel av fönstret som var grundorsaken att glaset sprack.
Ring till ditt försäkringsbolag och fråga.
Glas brukar heller inte spricka pga värme utan ofta finns det ett bakomliggande fel.
Monteringsfel hade jag köpt om fönstret var nytt. Men vi har temperaturer runt 35-40 grader på ovanvåningen i dessa tider. Detta är något ur de vanliga! Men ska ringa försäkringsbolaget imorgonS sune73 skrev:Jag är tveksam till att de ersätter sprucket fönster.
Förra året sprack ett av våra fönster i sjöstugan. Det var ett stort fönsterparti, 12 år gammalt. Försäkringsbolaget sa att sånt händer och ersätter oss för alla kostnader, inklusive montering när det var 4 man som bar ner fönstret till sjöstugan. 42.700:- kostade det. Allt utom självrisken ersattes.