Inte kört med den någon längre stund men det lilla jag använt den så låter den bättre(dvs mindre) än min gamla meec (som väntar på att @nanowire ska hämta upp den?)
Tackar för råden om bräckjärn. Tove såg intressant ut men undrar om det inte blir Hultafors 109-25 ändå. Har deras mini bräckjärn och det är jag mycket nöjd med. Gör sig bättre på väggen med två bräckjärn ur samma märke
Jag blev tipsad om dom av @Masses och byggde även hans variant av sågbord att ha ovanpå bockarna. Har använts i flitigt många år och är lätt att plocka fram och ställa undan.
Jag hade för mig att den stabilaste varianten av Stanley bockarna (de med plåtben) utgick för ett par år sedan men det kanske är fel. Jag har också två stycken och tycker de är riktigt bra. Svindyra men riktigt bra.
Det skall bli intressant att höra vad du tycker om den. Jag körde den lite på en demodag och kom inte riktigt överens med placeringen av av/på knappen. Det kan mycket väl vara en vanesak, men när jag påtalade detta sa han att det var fler som sagt samma sak.
Idag har jag fixat till 4st foder med 12V fräsen. Innan alla 16 sidorna var frästa tycker jag att jag vant mig vid knapp-placeringen.
Ett batteri räckte till dryga 10m fräsning i 12mm MDF.